اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

مدیر آموزش و پژوهش بسیج جامعه زنان عنوان کرد

برگزاری دوره آموزش شبکه‌های خوشه‌ای ویژه مسائل زنان

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پژوهش بسیج جامعه زنان گفت: دوره آموزش شبکه خوشه‌ای ترویجی تبلیغی مسائل زنان به همت بسیج جامعه زنان کشور 13 تا 17 شهریور برگزار می‌‌شود.

برگزاری دوره آموزش شبکه‌های خوشه‌ای ویژه مسائل زنان
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، مریم ورزدار مدیر آموزش و پژوهش بسیج جامعه زنان کشور با اعلام این خبر اظهار داشت: حجاب از موضوعات مهم فرهنگی است که در تمام ادیان آسمانی رعایت آن توصیه شده و در مکاتب و اندیشه‌های غیر دینی نیز به تناسب اقتضائات مختلف از آن سخن به میان آمده است و در کشوری مانند ایران که تاریخ تمدنی و فرهنگی آن دارای هنجارهای اجتماعی متنوع و عمیق است، پرداختن به آن امری طبیعی است.

وی افزود: بسیج جامعه زنان کشور در راستای ایفای نقش و رسالت خود، مبنی بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از سال 84 تاکنون به طور فعال در این حوزه وارد عمل شده و با اجرای طرح‌های پژوهشی و آموزشی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کرده است.

ورزدار با اشاره به برگزاری طرح "هدی" که اختصاص به تربیت مربیان عفاف و حجاب دارد، عنوان کرد: این طرح از سال 86 با برگزاری نخستین دوره آموزشی قوت گرفت و سپس در سال 88 این طرح تحت عنوان طرح "شبکه خوشه‌ای ترویجی تبلیغی مسائل زنان" تکمیل شد که در این طرح 50 هزار سرمربی در حوزه مسائل زنان و خانواده همچنین به عنوان متولیان توسعه فرهنگ عفاف و حجاب به صورت شبکه‌ای به هم مرتبط شده و آموزش‌هایی در همین راستا به صورت متمرکز و غیر متمرکز طراحی شد.

مدیر آموزش و پژوهش بسیج جامعه زنان با بیان اینکه چهارمین دوره تداوم آموزشی برای سرمربیان شبکه خوشه‌ای نیز در شهریور 90 طراحی شده است، گفت: این دوره آموزشی تفاوت‌هایی با دوره‌های قبلی خواهد داشت که از جمله آنها می‌توان به مهم‌ترین تغییر رویکرد دوره آموزشی، متمرکز شدن بر روی مسائل زنان، تفاوت‌های حقوقی زنان و مردان و بررسی شیوه‌ها و اصول مخاطب‌شناسی تبلیغی اشاره کرد که طی این دوره توانمندسازی سرمربیان در این حوزه‌ها هدف اصلی است.

وی ادامه داد: از جمله تفاوت‌های شیوه اجرایی این دوره، انتخاب 5 طرح درس برتر ارسالی از سرمربیان شبکه خوشه‌ای است که بر اساس این شیوه، از سرمربیان شبکه خوشه‌ای خواسته شده بود که طرح درسی در خصوص مسائل زنان و خانواده یا موضوع اختصاصی حجاب ارسال کنند.

ورزدار عنوان کرد: فلسفه تفاوت‌های زنان و مردان در مسائل حقوقی با تأکید بر حقوق کیفری، روش قرآن کریم و سیره ائمه(ع) در نهادینه‌سازی عفاف و حجاب، دلایل و زمینه‌های روان شناختی و جامعه شناختی بدحجابی، اصول مخاطب شناسی تبلیغی و نگرش اعتزالی و عقل گرایانه محض در نواندیشی دینی مسائل زنان و خانواده از جمله موضوعات مورد بحث در این دوره است.

مدیر آموزش و پژوهش بسیج جامعه زنان افزود: آسیب شناسی عملکرد نهادها و سازمان‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب، آشنایی با شیوه‌های تأثیرگذاری در حلقه‌های صالحین، علل طلاق و راهبردهای کاهش آن از دیدگاه قرآن نیز از دیگر مباحث این دوره است.
انتهای پیام/ر
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول