اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

فروزنده در گفت‌وگو فارس خبر داد:

طراحی سازوکار جدید "دورکاری" در وزارتخانه‌های ادغامی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ضمن تأکید بر ادامه اجرای دورکاری با ادغام وزارت‌خانه‌ها از تصویب سیاست‌های جدیدی برای وزارت‌خانه‌های ادغامی و حذف امور موازی در این دستگاه‌ها خبر داد.

طراحی سازوکار جدید "دورکاری" در وزارتخانه‌های ادغامی
لطف اله فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره سرنوشت طرح دورکاری باتوجه به ادغام وزارت‌خانه‌ها، اظهار داشت:‌ دورکاری به قوت خود باقی است و به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دولت بازهم ادامه خواهد داشت.
این مقام مسئول ادامه داد: الان دورکاری به سمتی رفته که دولت به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کرده این طرح را برای مشاغلی که می‌توانند با دورکاری انجام دهند، اجرایی کنند.
وی به فراخوان دورکاران وزارت کار اشاره کرد و افزود: این وزارت‌خانه خیلی خوب در زمینه دورکاری عمل کرده و به دلیل سازماندهی نیروهای خود بعد از ادغام این افراد را طی فراخوانی دعوت به حضور در وزارت‌خانه کرد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در پاسخ به اخباری مبنی بر برگشت دورکاران گفت: این مورد تنها در یک وزارت‌خانه انجام شد آنهم به خاطر سازماندهی نیروهای انسانی وزارت‌خانه مربوطه؛‌ خبرنگاران بی‌خود این مورد را بزرگ کرده‌اند و این بحث دیگری است.

* سیاست‌های جدید کارگروه ادغام

فروزنده در بخش دیگری از این گفت‌وگو به عملکرد کارگروه ادغام اشاره و تصریح کرد: در کارگروه ویژه‌ای که برای ادغام وزارت‌خانه‌ها تشکیل شده و بنده نیز مسئولیت آن را بعهده دارم سیاست کلی حذف فعالیت‌های موازی که عمدتاً در امور پشتیبانی هستند، است.
وی افزود: همچنین تسهیل واگذاری امور تصدی‌گری که در قالب اصل چهل و چهار قانون اساسی و یا در قالب مدیریت باید واگذار شوند نیز در دستور کار کارگروه ادغام وزارت‌خانه‌هاست.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور سومین سیاست کارگروه مذکور را یکسان‌سازی اقتصادهای موازی در سطح ملی و استانی عنوان کرد و از تقویت فعالیت‌های تخصصی وزارت‌خانه‌ها خبر داد.
فروزنده در این ارتباط به وزارت ورزش و جوانان اشاره و تصریح کرد:‌ در این وزارت‌خانه در بخش ورزش به ورزش همگانی و قهرمانی و همچنین در بخش جوانان به امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توجه شده است.
این مقام مسئول در کارگروه ویژه ادغام وزارت‌خانه‌ها ادامه داد: موارد مذکور در چارت تشکیلاتی مورد توجه قرار گرفته و تحت‌تأثیر قرار گرفتن بخش‌های مختلف در این وزارت‌خانه‌ها جلوگیری خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه سیاست مذکور در وزات کار، تعاون و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی نیز مورد توجه قرار گرفته است، اذعان داشت: بنابراین تناسبی بین این بخش‌ها البته با توجه به مأموریت‌های این وزارت‌خانه‌ها ایجاد خواهد شد.
وی افزود: از آنجایی که اهم نگرانی‌ها از ادغام وزارت‌خانه این بود که بخشی تحت تأثیر بخش دیگری قرار گیرد برنامه‌ریزی های ما به گونه‌ای خواهد بود که این مشکلات به هیچ وجه بوجود نیاید.
فروزنده هدف اصلی ادغام وزارت‌خانه‌ها را تقویت فعالیت‌های تخصصی و کاهش اقدامات پشتیبانی موازی عنوان کرد و گفت: الان ساختارهای کلان این 4 وزارت‌خانه باتوجه سیاست‌های کلان کارگروه ادغام تصویب و اجرایی شده است.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول