اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مدیرکل آموزش بعثه در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

برگزاری 80 درصد جلسات آموزشی ویژه حجاج 90

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری 80 درصد جلسات آموزشی ویژه زائران بیت‌الله‌الحرام از مجموع 12 جلسه آموزشی درنظر گرفته شده برای هر زائر خبر داد.

برگزاری 80 درصد جلسات آموزشی ویژه حجاج 90
حجت‌الاسلام حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: برای تمام زائرانی که به حج تمتع اعزام میشوند مجموعا 12 جلسه آموزشی توسط کاروان‌ها براساس سرفصل‌های آموزشی که از سوی بعثه مقام معظم رهبری مشخص شده برگزار میشود.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های آموزشی ویژه حجاج به روحانیون، پزشکان و مدیران کاروان ارائه ‌شده است، خاطرنشان کرد: برای حجاج مدینه قبل 10 جلسه آموزشی و برای حجاج مدینه بعد 12 جلسه آموزشی در ایران برگزار میشود و برای هر زائر در مکه، مدینه و ایران در مجموع 27 جلسه آموزشی برگزار میشود.

مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: جلسات آموزشی زائران بیت‌الله‌الحرام شامل مباحث اجرایی مورد نیاز زائران، امنیت سفر، مباحث مربوط به سلامت و بهداشت، احکام و مناسک حج تمتع، مباحث سیاسی، اجتماعی و موضوعات کلامی و تاریخی است.

حجت‌آلاسلام احمدی با بیان اینکه حجم زیادی از مباحث آموزشی ویژه زائران خدا مربوط به مباحث اجرایی است، یادآور شد: کمترین موضوعات در آموزش زائران نیز مربوط به مباحث سیاسی و اجتماعی است که مجموعا 4 جلسه با محوریت این موضوعات برگزار میشود و طی آن زائران با مباحث روز جهان اسلام، وحدت جهان اسلام و ... آشنا میشوند.

 وی یادآور شد: تاکنون حدود 80 درصد از جلسات رسمی آموزشی حجاج برگزار شده و تا پیش از مهر ماه بقیه جلسات باقیمانده نیز به اتمام خواهد رسید.
انتهای پیام/ر
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول