اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

مدیر کل اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

تعیین تکلیف سهام عدالت کارگران ساختمانی تا شهریور و تایید 726 هزار پرونده

خبرگزاری فارس: مدیرکل اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون شرایط 726 هزار و 570 نفر از کارگران فصلی و ساختمانی ثبت نام کننده برای دریافت سهام عدالت احراز شده است.

تعیین تکلیف سهام عدالت کارگران ساختمانی تا شهریور و  تایید 726 هزار پرونده
مسعود کاظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری «توانا»،‌ با اشاره به فرایند اجرای طرح واگذاری سهام عدالت، به کارگران فصلی و ساختمانی اظهار داشت: در حال حاضر ادارات کل در استان‌ها مشغول بررسی احراز صلاحیت و شرایط افراد ثبت نام کننده هستند.
وی ادامه داد: تا پایان شهریور نتایج بررسی‌ها و احراز شرایط افراد پایان خواهد یافت.
مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد دو میلیون و 700 هزار نفر از ثبت نام کنندگان سابقه دریافت سهام عدالت ندارند، گفت: از 3 میلیون و 300 هزار کارگر ثبت نام کننده نزدیک به 600 هزار نفر از سهام عدالت برخوردار شده‌اند.
کاظم زاده عنوان کرد: از افرادی که طی فرایند ثبت نام کنند مدارکشان ناقص بوده از طریق سامانه پیامکی خواسته شده که پرونده خود را تکمیل کنند.
به گفته مدیر کل امور اجتماعی این وزارتخانه، همچنین با شرکت پست رایزنی انجام شده تا مقدمات تحویل فرم‌های جمع‌آوری اطلاعات به کارگران صورت گیرد که این موضوع توسط دبیرخانه سهام عدالت انجام می‌شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: در این مرحله به دلیل دریافت مدارک شناسایی، به صورت مستقیم از افراد توسط پست تحویل می‌شود تا در گام بعدی فرم ثبت نام سهام عدالت به افراد واجد داده شود.
کاظم زاده در خصوص همکاری نهادها و تشکل‌های کارگری در استان‌ها برای تایید کارگران فصلی و ساختمانی بیان داشت: به دلیل تخصصی بودن کار از پتانسیل زیر مجموعه‌ ادارات کار در استان‌ها استفاده شده است و برحسب مورد از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نظرات خواسته می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون شرایط 726 هزار و 570 نفر از افراد ثبت نام کننده برای دریافت سهام عدالت احراز شده یادآور شد: پرونده 330هزار و 946 ناقص بوده که به افراد برای تکمیل آن اعلام و نیز 17 هزار و 436 نفر از کارگران ثبت نام کننده شرایطشان احراز نشده است.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول