اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

توسعه زیرساخت‌های صنعتی کردستان در اولویت است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان اولویت کاری استانداری است و اکنون مدیران و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همراهی و همدلی خوبی دارند.

توسعه زیرساخت‌های صنعتی کردستان در اولویت است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج اظهار داشت: امیدواریم با تکمیل نهایی واحدهای بخار این نیروگاه، تا پایان سال‌جاری بتوانیم ضمن تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و افزایش ظرفیت تولید منطقه‌ای، با تکمیل خطوط انتقال صادرات برق به شمال عراق را افزایش دهیم.
وی اظهار داشت: تولید برق خدمتی ضروری است و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر مصرف انرژی برق در بخش عمومی و خانگی، کشاورزی و صنعت افزایش پیدا کرده است، توسعه واحدهای صنعتی در زمینه جبران کمبودها از یک سو و ایجاد اشتغال پایدار از سوی دیگر باید افزایش یابد.
شهبازی افزود: با توجه به اینکه این نیروگاه مطابق با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز و جدیدترین استانداردهای زیست محیطی طراحی شده است امیدواریم در آینده نزدیک و با توسعه و افزودن دو واحد بخار 160 مگاواتی به چهار واحد گازی موجود به صورت سیکل ترکیبی توان نامی نیروگاه را افزایش دهیم.  
استاندار کردستان در ادامه با بازدید از بخش‌های مختلف این نیروگاه از نزدیک با پرسنل شاغل در این واحد دیدار و به بررسی وضعیت و نحوه تکمیل این پروژه عظیم صنعتی پرداخت.
مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج نیز با ارائه گزارشی، اظهار داشت: واحدهای یک و 2 گازی نیروگاه در سال 84 و واحدهای 3 و 4 در سال 85 افتتاح شده و امیدواریم تا پایان امسال دو واحد بخار نیز در نیروگاه به بهره‌برداری برسند.
مجید رحیمی‌فر در ادامه افزود: انرژی تولیدی نیروگاه با سطح ولتاژ 230 کیلو ولت از طریق شش خط به پست‌های 230 کیلو ولت سنندج، 230 کیلو ولت دیواندره و 230 کیلو ولت شهید چمران کرمانشاه متصل بوده که امید است به منظور افزایش قدرت انتقال انرژی تولیدی در آینده نزدیک این پست‌های نیروگاهی از شش خط به 12 خط افزایش یابند.
سوخت مصرفی اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج گاز طبیعی بوده که امکان استفاده از گازوئیل یا ترکیب هر دو سوخت نیز در واحدهای آن وجود دارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول