اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت 300 دانشجو از مهر ماه صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی آموزش عالی نگین جیرفت با 3 رشته تحصیلی

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نگین جیرفت گفت: با ظرفیت 300 دانشجو از مهر ماه امسال موسسه آموزش عالی نگین جیرفت با 3 رشته تحصیلی آغاز به کار می‌کند.

راه‌اندازی آموزش عالی نگین جیرفت با 3 رشته تحصیلی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی موسسه آموزش عالی نگین جیرفت اظهار داشت: علم، آگاهی و سطح تفکر هر جامعه به وسیله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آن جامعه شناسایی و معرفی می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها روزبه‌روز افزایش یافته و دانشگاه‌های دولتی به تنهایی جوابگوی خواسته‌های به حق جوانان و آینده‌سازان مملکت اسلامی و انقلابی نیستند، ایجاد و تأسیس مراکز آموزش غیرانتفاعی غیر‌دولتی لازم و ضروری هستند.
سعیدی بیان داشت: از سال 86 جمعی از اساتید متعهد، متخصص و مجرب دانشگاه‌های تهران، سیستان و بلوچستان و علوم پزشکی کرمان با هماهنگی،‌ همدلی و حمایت مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همکاری استانداری کرمان و فرمانداری جیرفت بر آن شدیم که در تولید علم، رشد و تعالی آموزش عالی کشور و استان کرمان سهمی داشته باشیم.
وی گفت: به این منظور ایجاد مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نگین در شهرستان جیرفت پیشنهاد و با جدیت پیگیری‌های لازم به عمل آمد و این اقدام انقلابی و خیرخواهانه در سال 90 محقق شد.
سعیدی خاطرنشان کرد: خداوند را شاکر هستیم که ما را موفق به آغاز این خدمات شایسته در این شهرستان زرخیز کرده و امیدواریم گام‌های مؤثری را کسب کنیم، لازم است تا از توجه همه فرهنگ‌دوستان و مسئولان امر در کشور، استان و شهرستان شهیدپرور جیرفت تشکر و سپاسگزاری داشته باشیم.
وی ابراز داشت: مناطق جنوبی استان کرمان اگر چه از امکانات طبیعی بالقوه خوبی از نظر اقلیم و منابع طبیعی برخوردار است و دولت در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای ایجاد و تأسیس خدمات زیربنایی از جمله شبکه جاده‌های ارتباطی شبکه توزیع برق و‌... کرده است، اما به دلیل توجه محدود به مسائل فرهنگی، ظرفیت‌های انسانی در بهره‌برداری بهینه منابع به خوبی گسترش نیافته و بهبود قابل ملاحظه‌ای در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود.
قائم‌مقام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نگین جیرفت تصریح کرد: به طوری که با همه فراوانی منابع براساس بررسی‌های انجام شده و شواهد موجود جمعیت زیادی از این منطقه زیر خط فقر قرار دارند.
وی عنوان داشت: با توجه به اینکه براساس تجربه تاریخی فقرزدایی به راحتی امکانپذیر نیست، با توجه به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی در فقرزدایی از مناطق محروم و مستعد کشور به نظر می‌رسد، راه خروج از عقب‌ماندگی و فقر در این منطقه توجه ویژه به مسائل فرهنگی و به ویژه گسترش مراکز آموزش عالی است.
سعیدی تصریح کرد: لذا از طریق جذب و تجمیع نیروهای انسانی متفکر با فرهنگ‌های متفاوت، نهاده تفکر و تعقل با منابع فیزیکی و خدادادی موجود تلفیق شده و بستر توسعه و پیشرفت در این منطقه محروم و مستحق که در دفاع از ارزش‌های والای اسلامی و انقلاب پیشرو است، فراهم شود.
وی گفت: این موسسه از مهر ماه سال جاری در رشته‌های کاردانی شیمی آزمایشگاهی، کاردانی آمار و کارشناسی آمار ناپیوسته با ظرفیت 300 دانشجو و همکاری بیش از 40 نفر از اساتید برجسته کشور، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نگین جیرفت فعالیت آموزشی و فرهنگی خود را آغاز می‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول