اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر خبر داد:

اجرای 137 پروژه ملی و استانی راهسازی در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر از اجرای 137 پروژه ملی و استانی راهسازی در استان بوشهر خبر داد.

اجرای 137 پروژه ملی و استانی راهسازی در بوشهر
علیرضا صفایی بوشهری امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های راهسازی در دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های استان از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان ارشد استان بوشهر است و به ویژه در حوزه حمل و نقل شاهد بیشترین طرح و پروژه و بیشترین اعتبارات هستیم.
وی افزود: وزیر مسکن و راهسازی و مسئولان ارشد وزارتخانه نیز نسبت به اجرای طرح‌های بزرگ ملی و استانی اهتمام جدی دارند و شرایط برای توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های استان بسیار مساعد است.
مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر خاطرنشان کرد: احداث راه‌آهن بوشهر به شیراز از مهم‌ترین طرح‌های این اداره کل است که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت نفت و وزارت راه امضا شده، 50 درصد از هزینه این طرح بزرگ ملی بر عهده وزارت نفت است.
صفایی بوشهری با بیان اینکه اجرای این طرح در 18 قطعه تعریف شده تصریح کرد: هم‌اکنون 2 قطعه در استان فارس به طول 97 کیلومتر در دست احداث است که حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در استان بوشهر نیز 2 قطعه به طول 100 کیلومتر در دست احداث است که بیش از 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی یادآور شد: در سال جاری 136 میلیارد ریال برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده و امیدوار هستیم با نگاه مثبتی که بین وزارت راه و نفت وجود دارد، بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را جذب کنیم تا مردم استان‌های جنوبی بتوانند از خدمات ریلی این مسیر مهم و پرترافیک استفاده کنند.
مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر از اجرای 137 پروژه ملی و استانی راهسازی در استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال بیش از 77 پروژه مهم استانی در حوزه راهسازی تعریف کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته از رشد 5 درصدی برخوردار است و بیش از 60 پروژه ملی نیز در این حوزه اجرایی میشود که نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد را نشان میدهد.
صفایی بوشهری اذعان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 285 میلیارد ریال به پروژه‌های ملی استان اختصاص یافته و بیش از 283 میلیارد ریال نیز برای پروژه‌های استانی از محل تملک داراییهای استان تخصیص یافته است.
وی افزود: استان بوشهر هم‌اکنون با احداث 585 کیلومتر بزرگراه رتبه ششم را در کشور به خود اختصاص داده و در حال حاضر بیش از 400 کیلومتر نیز بزرگراه در دست احداث داریم که اجرای کامل این بزرگراه‌ها، وضعیت استان را به شکل چشمگیری بهبود میبخشد.
مدیر کل راه و ترابری استان بوشهر اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی و با همراهی مسئولان ارشد استان بوشهر و با پشتیبانی مدیران وزارتخانه راه شاهد رشد خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و هوایی در استان هستیم و باید این روند تداوم داشته باشد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول