اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

مصلی باید مهد پرورش تدین جوانان باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مصلی باید در کنار اقامه نماز جمعه پاسخگوی همه فعالیت‌های فرهنگی منطقه و مکانی برای پرورش و تامین تدین جوانان باشد.

مصلی باید مهد پرورش تدین جوانان باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ساختمان مصلای شهر نمین اظهار داشت: ما اعتقاد داریم نسل جوان ما باید به بهترین نحو و شکل تربیت شوند و مصلی مکانی برای تحقق این خواسته به حق مردم و مسئولان است.
وی با تاکید بر اینکه تامین زمینه‌های پیشرفت معنوی مردم وظیفه بزرگ دولت است خاطرنشان کرد: امروز مشکل بزرگ دنیا نبود معرفت و اخلاق است و مصلی‌ها مکانی هستند که این دو مقوله اساسی را تقویت میکنند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود و یا در حال احداث بودن مصلی در بیشتر شهرهای استان از استاندار اردبیل و مسئولان شهرستان نمین خواست اجازه ندهند که در این شهر یک چهار دیواری احداث کنند و نامش را مصلی بگذارند بلکه باید مصلای این شهر یک مجموعه فاخر با طراحی درخور و در شان مردم فرهنگی نمین باشد تا بتواند در کنار اقامه نماز جمعه پاسخگوی همه فعالیت‌های فرهنگی منطقه و مکانی برای پرورش و تامین تدین فرزندان این منطقه باشد.
عاملی اظهار داشت: نمین قطب صنعتی و پیشانی استان اردبیل است و ما به توسعه این شهرستان بسیار حساس هستیم.
وی گفت: این شهرستان آینده توریستی بسیار خوب و درخشانی دارد و گام‌های بسیار خطیری برای توسعه علمی آن در حال برداشته شدن است و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های استان به زودی در این شهرستان راه‌اندازی میشود.
خطیب جمعه اردبیل نیاز به پرورش عواطف و احساسات پاک مردم در کنار توسعه اقتصادی و صنعتی را ضروری دانست و افزود: زیبایی یک شهر تنها یه ایجاد بلوارهای مرتب و داشتن آسمانخراش‌ها نیست بلکه به وجود انسان‌هایی است که از لحاظ فرهنگی از اعتلای خاصی برخوردار باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم استاندار اردبیل هم از حضور امام جمعه اردبیل در این مراسم تجلیل کرد و گفت: احداث مصلا در شهر نمین به دلیل مناسب نبودن فضای مسجد جامع این شهر برای برگزاری مراسم و نمازهای جمعه ضرورت دارد.
سیدحسین صابری محل تعیین شده برای احداث مصلای این شهر را به لحاظ داشتن دسترسی آسان به شهر، وجود امکان احداث پارکینگ خودرو، قرار گرفتن در مجاورت گلزار شهدا و نزدیکی به شهرک مسکن مهر نمین بسیار مناسب ارزیابی کرد.
وی گفت: نماز جمعه یادگار امام راحل است و ما هم به عنوان سربازان امام باید شرایط و امکانات را برای حضور مردم در نمازهای جمعه فراهم کنیم.
رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: سیاست دولت در اولویت‌دهی به توسعه فضاهای معنوی است.
صابری اضافه کرد: پس از تحویل نتایج آزمایش‌های مکانیک خاک این محل به شورای سیاستگذاری عملیات اجرایی احداث مصلا در نمین آغاز میشود.
وی یادآور شد؛ 11 هزار متر مربع از زمین‌های مسکن و شهرسازی در شهر نمین برای احداث مصلا واگذار شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول