اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

نتیجه ذره‌ای فاصله از اسلام سقوط است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با بیان اینکه اگر ما ذره‌ای از اسلام فاصله بگیریم نتیجه آن سقوط و شکست است، گفت: امروز هم موفقیت در مصر، تونس، یمن، لیبی، بحرین و ... به خاطر این است که موضوع، موضوع اسلام است.

نتیجه ذره‌ای فاصله از اسلام سقوط است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی‌ دری ‌‌‌‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک در جمع نمازگزاران اظهار داشت: اگر فلسطینیها از روز اول، جهاد و مبارزه‌هایشان براساس اسلام بود قطعا امروز ده‌ها سال جلوتر بودند.
وی افزود: آنان چون بیشتر به ملیگرایی، تعصب‌های نژادی، عربی و فلسطینی استناد کردند، موفق نبودند.
امام جمعه اراک تصریح کرد: از زمانی که جهاد اسلامی، حماس و دیگران به اسلام تکیه کردند، موفق شدند، حزب‌الله لبنان هم با تکیه به اسلام توانست پیروز و سربلند شود.
وی افزود: آن اصل مهمی هم که در جمهوری اسلامی ایران، در 32 سال گذشته موتور حرکت و سربلندی ملت بزرگ ما بوده است، تکیه به اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) بوده است.
دری ‌‌‌‌نجف‌آبادی به نکته بزرگ و ارزشمندی که در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز مبارک عید فطر بود اشاره کرد و بیان داشت: ایشان نتیجه زحمات سی ساله را بیداری اسلامی و بازگشت به هویت اسلامی دانستند.
وی تاکید کرد: ملت ما به خاطر اسلام بیش از 230 هزار شهید گلگون کفن داد، نه به خاطر ایران قبل از اسلامی و نه به خاطر جمشید و زرتشت و دیگران، که همه به خاطر اسلام بود.
خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه صف‌های با عظمت نماز جمعه، جماعت، نماز عید فطر و شب‌های قدر و... به خاطر اسلام است، ادامه داد: امیدواریم با همین آرمان‌‌خواهی، اسلام‌گرایی و عشق به اهل بیت(ع) بتوانیم قله‌های بزرگتری را فتح کنیم و فرهنگ اسلامی و تمدن اسلامی را پایه‌گذاری کنیم.
دری ‌‌‌‌نجف‌آبادی با بیان اینکه امروز یک فرصت طلایی دیگری برای ملت بزرگ ما است و باید این فرصت بزرگ طلایی را قدر بدانیم، اظهار داشت: باید فرهنگ اسلامی، فرهنگ فقاهت و ولایت و تمدن عظیم اسلامی را از نو پایه گذاری کنیم.
وی گفت: باید هویت عمیق اسلامی را مجددا در دنیا احیا کنیم و نشان دهیم که اسلام قدرت اداره جامعه بشری را دارد و میتواند به شرق و غرب «نه» بگوید و یک تمدن بر مبنای اصول اسلامی پایه گذاری کند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به تربیت و مراقبت از فرزندان اشاره کرد و افزود: بچه هایمان را باید خوب مدیریت، هدایت و تربیت کنیم و اجازه ندهیم عناصر فاسد سرنوشتمان را رقم بزنند.
دری ‌‌‌‌نجف‌آبادی بیان داشت: موضوع تعلیم و تربیت فرزندان از مهمترین مسائلی است که هر جامعه‌ای، مخصوصا جامعه ولایی و شیعه باید به آن توجه کند.
وی ادامه داد: اگر میخواهیم نسل جدید، نسل امروز و فردایمان، نسل خدمتگذار، عاشق اهل بیت(ع)، دانا و دانشمند باشد باید مراقبت‌ از آنها را جدی بگیریم.
خطیب جمعه اراک یاد و خاطره شهدای گرانسنگ دولت به خصوص رجایی و باهنر، یاد شهید حکیم، قدوسی، وحیدی دستگردی، شهدای 17 شهریور، آیت‌الله طالقانی و اشرفی اصفهانی را گرامی داشت و گغت: امیدواریم همه قدرشناس خون شهدا باشیم.
وی به کارگزاران و مسئولان نظام اسلامی تاکید کرد: فقط شعار ندهیم و از رجایی و باهنر به شعار اکتفا نکنیم بلکه در عرصه‌های عمل هم تلاش کنیم مثل آنها عالمانه، مدبرانه، دلسوزانه، خالصانه و متواضعانه برای خدمت به مردم ادای تکلیف و وظیفه کنیم و برای عزت اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول