اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خلخال:

شهدای 17 شهریور مسببان بقای انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت خلخال گفت: ‌شهدای واقعه 17 شهریور مسببان حقیقی عزت و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل هستند.

شهدای 17 شهریور مسببان بقای انقلاب هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید صابر امینی‌راد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: 17 شهریور به عنوان ایام‌الله یادآور خونین‌ترین روز این ملت است که رژیم شاه با دستور از امریکای جنایتکار بسیاری از مردم این سرزمین را به خاک و خون کشید تا شاید نهضت آزادی ملت ما را سرکوب کند.
وی این کشتار مردم بی‌دفاع را نتیجه سنگدلی و سیاه‌رویی رژیم سابق و همدستان منطقه‌ای او اعلام کرد و بیان داشت: ‌شهدای 15 خرداد و 17 شهریور همان‌هایی هستند که این انقلاب را در برابر هجمه‌های سنگین در سخت‌ترین شرایط قیام مردم حفظ کرده و همیشه سبب اعتلای مردم آرمان‌خواه ایران شدند.
امام جمعه موقت خلخال از شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس به عنوان اسناد همیشه زنده اقتدار نظام اسلامی یاد کرد و گفت: این انقلاب و دستاورد‌هایی که هم‌اکنون کسب شده است به سهولت و راحتی نصیب ما نشده بلکه در سایه جانفشانی‌های شهدا، ‌ایثارگران و خانواده‌های آنها بوده است.
امینی‌راد در بخش دیگری از سخنان خود به روز مبارزه با بیسوادی اشاره کرد و یادآور شد؛ در آیین مقدس اسلام به کسب علم و دانش توصیه شده و بارها اعلام شده است که برای یادگیری علم دیر نیست.
وی کلام ائمه اطهار را در این زمینه بیان کرد و افزود:‌ آموختن علم و یادگیری دانش مربوط به مقطع خاص و یا جنس خاص نیست بلکه هر مسلمانی در هر سرزمین باید در فراگیری علم و به کار بستن آن کوشا باشد چرا که علم بی‌عمل هیچ ثمره و پاداشی ندارد.
خطیب جمعه موقت خلخال در ادامه خطبه‌های نماز مومنان را به رعایت اخلاق و نگهداشتن زبان دعوت کرد و گفت:‌ خاموشی زبان کلید راحتی دنیا برای آخرت است.
امینی‌راد نجات مومن را در حفظ زبان دانست و بیان داشت:‌ خداوند نعمت لب و دندان را از برای زندانی کردن زبان خلق کرده است که انسان آگاه با حفظ آن می‌تواند خود را از ظلمت و تباهی نجات دهد.
وی در ادامه یاد شهید قدوسی دادستان انقلاب و دیگر شهدای ترور شده به دست منافقان کوردل را گرامیداشت و بر تداوم راه آنها تاکید کرد.
امام جمعه موقت خلخال در بخش پایانی سخنان خود به مراحل تقوا و اخلاص اشاره کرد و افزود:‌اگکر عبادت برای غیر خدا باشد باطل است و ما باید با عمل نشان دهیم که چقدر پایبند به احکام اسلام و قرآن هستیم.
انتهای پیام /ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول