اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

وضعیت فرهنگی کشور نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: فرهنگ جامعه ما باید فرهنگ اصیل اسلامی باشد، اما متاسفانه شاهد رشد برخی ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستیم که جای نگرانی دارد.

وضعیت فرهنگی کشور نگران‌کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به دیدار اقشار مختلف مردم و مسئولان با مقام معظم رهبری در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فرمایشات و ارشادات رهبری در این دیدارها بسیار حائز اهمیت است که از جمله آن تذکرات مهم مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با رئیس‌جمهور و هیئت دولت بود که باید مسئولان و دولت‌مردان به آن توجه داشته باشند.
خطیب جمعه طبس ادامه داد: یکی از مضوعاتی که در این دیدار مطرح شد مسئله فرهنگی است که در جامعه اسلامی باید فرهنگ اصیل اسلامی و علوی رشد یابد و نهادهای مرتبط مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و صدا و سیما به دنبال ترویج فرهنگ اسلامی باشند اما باید اذعان کنیم که توجه لازم در این زمینه وجود ندارد.
وی بیان کرد: امروز متاسفانه برخی ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله بدحجابی در جامعه ما رو به رشد است که مشاهده ول‌انگاری زنان و دختران در کیفیت لباس پوشیدن باعث نگرانی بوده و نیازمند توجه بیشتر است.
امام جمعه طبس تصریح کرد: یکی از اقدامات دشمن وارد ساختن ضربه به کشور از راه فرهنگی است و بر این اساس اگر کشور در زمینه فرهنگی عقب بماند لطمه خواهد دید.
وی با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی فقط شعار نیست عنوان داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند باید برنامه‌ریزان و افرادی که بودجه را تقسیم می‌کنند به موضوع تولید و اشتغال نیز توجه کنند که در این زمینه یکی از نگرانی‌های جدی مقام عظمای ولایت، واردات بی‌رویه است که به جهاد اقتصادی لطمه می‌زند.
مهاجریان یادآور شد: از دیگر موارد مطرح شده در دیدار هیئت دولت و مقام معظم رهبری، لزوم قدردانی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت بود که دولت نهم و دهم خدمات زیادی را در اقصی نقاط کشور انجام داده که جای تقدیر دارد و البته کمبودهایی نیز وجود دارد که مسئولان به دنبال رفع آن هستند.
وی اضافه کرد: تقویت وحدت بین قوا نیز از محورهای مهم مورد تاکید رهبری است و باید سران قوا با برگزاری نشست‌های مشترک بیشتر، وحدت و همدلی خود را به مردم نشان دهند.
خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود امامت و ولایت را یکی از مهمترین نعمت‌های الهی برشمرد و گفت: اگر شخصی در مسیر امامت و ولایت باشد در صراط مستقیم قرار گرفته اما با توجه به اینکه افرادی بودند که منحرف شده و نتوانستند مسیر امامت و ولایت را به انتها برسانند باید دقت کنیم که در این مسیر دچار لغزش نشویم که لازمه آن داشتن بصیرت و تشخیص صحیح است.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به سالروز شهادت عالم بزرگ و مبارز آیت‌الله قدوسی، یاد این شهید بزرگوار را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: دشمنان تصور می‌کردند که با ترور شخصیت‌های مهم کشور می‌توانند نظام را متزلزل کنند اما کور خوانده بودند.
مهاجریان افزود: هفدهم شهریور نیز سالروز یکی از جنایات بزرگ رژیم ستم‌شاهی است که عده زیادی از مردم در میدان ژاله تهران به‌دست مزدوران رژیم شاه به شهادت رسیدند اما این کشتارها مردم ما را از صحنه خارج نکرد و امروز نیز مسلمانان به‌پا خواسته کشورهای اسلامی این موضوع را از ایران فراگرفته و از ترورها و کشتارها هراسی ندارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول