اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی پاسخگوی نیازهاست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: د‌ر حال حاضر ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی اردبیل پاسخگوی نیاز و مطالبه دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی است و در این زمینه مشکلی نداریم.

ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی پاسخگوی نیازهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی پیش از ظهر امروز در نشست با معاونان و روسای دانشکده‌های دانشکده محقق اردبیلی در آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اظهار داشت:‌ با پذیرش دانشجویان جدید هیچ مشکلی در جذب و اسکان دانشجویان متقاضی خوابگاه نداریم به طوری که اولویت اصلی ما تامین خوابگاه برای دختران  و دانشجویان غیر‌بومی است.
وی بیان داشت: د‌ر سال گذشته دو خوابگاه این دانشگاه با ظرفیت 500 نفر به صورت مجزا برای برادران و خواهران افتتاح شده و تمام دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه در این خوابگاه‌ها و نیز خوابگاه‌های استیجاری اسکان داده شده‌‌اند.
این مسئول از احداث دو خوابگاه جدید در این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ در کنار احداث این خوابگاه‌ها در برنامه‌ریزی پنج ساله این دانشگاه احداث و بهره‌برداری از چهار خوابگاه نیز در دستور کار قرار گرفته و جزو برنامه‌های توسعه‌ای این دانشگاه است.
گنجی در ادامه افزود: ‌امسال هیچ مشکلی در ثبت نام دانشجویان جدید‌الورود و تامین نیازمندی آنها وجود نخواهد داشت چرا که با ثبت‌نام اینترنتی و بدون حضور دانشجویان می‌توانند علاوه بر انتخاب واحد نیازهای خود را در مورد خوابگاه و برخی دیگر از امکانات دانشگاهی اعلام کنند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: ‌این دانشگاه بیش از 8 هزار و 500 دانشجو دارد که 75 درصد آن غیر‌بومی هستند.
گنجی اضافه کرد: ‌پیش‌‌بینی می‌کنیم در سال تحصیلی جدید تعداد دانشجویان ما به بیش از 10 هزار نفر افزایش پیدا کند که این کار متناسب با دایر شدن رشته‌های جدید خواهد بود.
این مسئول در مورد وضعیت اعتبارات جاری و عمرانی این دانشگاه گفت:‌ امسال اعتبارات ما 45 درصد رشد داشته و یک جهش 12 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
گنجی اظهار داشت: ‌بخشی از این اعتبارات به صورت عمرانی و برای تکمیل پروژه‌های در دست احداث تخصیص یافته و بخشی نیز به صورت اعتبارات جاری است.
وی گفت:‌ علاوه بر این میزان اعتبارات در جریان سفر سوم رئیس جمهور برای تکمیل طرح‌های عمرانی و تحقیقاتی این دانشگاه 3 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این اعتبارات برای حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی، رشد واحد‌های فناوری، احداث ساختمان پارک علم و فناوری و مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی در کنار تکمیل دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر اختصاص یافته است.
گنجی از در حال احداث بودن 10 طرح عمرانی این دانشگاه شامل احداث و تجهیز دانشکده فنی،‌ ساختمان کتابخانه مرکزی،‌ خوابگاه دانشجویی، احداث ساختمان دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: ‌محوطه‌سازی دانشگاه، ‌احداث خوابگاه دانشجویی نمین و ساختمان سایت کامپیوتری و امور دانشجویی دانشکده پردیس نمین از دیگر پروژه‌هاست.
وی در پایان گفت: ‌تا کنون برای اجرای این طرح 35 میلیارد ریال هزینه شده و 16 میلیارد ریال نیز برای بهره‌برداری کامل آن پیش‌بینی شده است که هزینه شود.
انتهای پیام /ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول