اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

زارعی در گفت‌وگو با فارس:

شبهه‌افکنی در سلامت انتخابات از راه‌های دشمن برای ایجاد چالش امنیتی است

خبرگزاری فارس: نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه جریانات سیاسی در انتخابات مجلس نهم باید در چارچوب قوانین و ضوابط نظام عمل کنند، گفت: شبهه‌افکنی در سلامت انتخابات از راه‌های دشمن برای ایجاد چالش امنیتی است.

شبهه‌افکنی در سلامت انتخابات از راه‌های دشمن برای ایجاد چالش امنیتی است
علیاصغر زارعی نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که فرمودند: "نباید انتخابات به چالشی امنیتی برای کشور تبدیل شود"، اظهار داشت: ‌بیانات حضرت آقا از چند جنبه قابل بررسی است.

وی افزود: یک جنبه از سخنان رهبر معظم انقلاب این است که کسانی که در انتخابات شرکت میکنند یا تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی که میخواهند در انتخابات مجلس نهم حضور یابند، باید در چارچوب قوانین و ضوابط نظام عمل کنند و مانند انتخابات 88 نشود که شائبه تقلب در انتخابات فضای چالشی را در کشور به وجود آورند و سپس بهانه‌ای به دست دشمنان نظام بیفتد.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم همچنین گفت: یک جنبه از مباحث امنیتی انتخابات مجلس نهم نیز میتواند این باشد که افرادی که در مجلس نهم انتخاب میشوند و وارد مجلس میشوند، خود آن ترکیب، مشکلات امنیتی را برای نظام ایجاد نکنند و این موضوع فکر میکنم به افرادی برمیگردد که انتخاب میشوند و باید افرادی که سابقه‌ای ندارند و یا هیچ حضوری در محافل مختلف سیاسی نداشتند، وارد مجلس نشوند.

‌وی اضافه کرد: یک جنبه از موضوعات امنیتی مد‌نظر حضرت آقا نیز میتواند به نا‌آرام کردن فضای عمومی کشور بازگردد، به طوری که در شرایط انتخابات که فشار روی کارهای اقتصادی زیاد است، دشمنان بخواهند با چالش‌هایی که در منطقه گرفتار آن شده‌اند، برای جبران این شرایط، روی جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند تا فضایی در کشور به وجود آید که یا مردم در انتخابات با حضور کم شرکت کنند و یا شرایط کشور ناآرام شود.

زارعی بر همین اساس تصریح کرد: در مجموع امیدوارم از همه جنبه‌ها، بتوانیم برای مقابله با توطئه‌های خارجی در کشور راه مقابله با حضور گسترده مردم داشته باشیم و انشاءالله انتخابات مجلس نهم فرصت مناسبی برای موفقیت مجدد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی در خاتمه به بخش دیگری از بیانات رهبر انقلاب که فرموده بودند: "باید از انتخابات به عنوان نعمتی الهی مراقبت شود"، و همچنین وظیفه مسئولان با توجه به این فرمایش رهبری، اشاره و تصریح کرد: مسئولان باید در قالب چارچوب ضوابط و مسئولیت‌هایی که دارند، انجام وظیفه کنند و از اختیاراتی که برای آنان فراهم است، برای گروه و جریان سیاسی خودشان سوء‌استفاده نکنند؛ چرا‌که همه رفتار آنان در منظر عمومی مردم قرار میگیرد و مردم با مشاهده آن رفتارها، عملکردهای نظام را مورد سنجش قرار میدهند؛ بنابراین امیدواریم که مسئولان این بار نیز در انتخابات مجلس نهم در چارچوب وظایف و اختیاراتشان، به‌درستی عمل کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول