اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسوایی جدید شبکه الجزیره درباره سوریه

خبرگزاری فارس: افراد تروریست بازداشت شده در سوریه اعتراف کردند که با دریافت مقادیر زیادی پول، گزارش‌های دروغ درباره تظاهرات، ‌نیروهای امنیتی و وضعیت سوریه به شبکه‌هایی مانند الجزیره ارائه میکرده‌اند.

رسوایی جدید شبکه الجزیره درباره سوریه
به گزارش فارس، با پخش اعترافات دو تروریست بازداشت شده در سوریه، صفحات جدیدی از اقدامات صورت گرفته از طرف کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و قطر علیه سوریه ورق خورد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، قصی عبدالرزاق شقفه به همراه عمران عبدالرزاق شقفه فردی سوری است که با دریافت پول از فردی سعودی (سوری الاصل) ملقب به «حموی آزاد» [حموی به معنای اهل شهر حماة سوریه] به عنوان شاهدی عینی در سوریه گزارش‌های دلخواه این فرد سعودی را به شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله الجزیره قطر ارائه میداده است.

این فرد سوری اعتراف کرده است که در مجموع یک میلیون لیره (سوریه) پول دریافت کرده است وظیفه او علاوه بر ارائه گزارش‌های ساختگی به شبکه الجزیره، حمایت و پشتیبانی از تظاهرات‌ها با دادن پول به افراد بوده است.

وی با اعتراف به اینکه برای تشکیل دادن گروهکهای مسلح، در چند نوبت مقادیر زیادی پول و سلاح دریافت کرده است، افزود که برای نمونه یکی از ماموریت‌های او القای ایجاد تفرقه در صفوف نیروهای امنیتی به مخاطبان الجزیره بوده است و در زمانیکه افراد مسلح به یک مقر پلیس حمله میکنند، او در گفت‌وگو با الجزیره به عنوان یک شاهد عینی عادی ادعا میکند که در صفوف نیروهای امنیتی دو دستگی ایجاد شده است و در خود دچار درگیری شده‌اند.

به گفته این فرد تروریست، از دروغ‌های دیگری که از زبان او در شبکه الجزیره پخش شده است، مربوط به خروج نیروهای ارتش سوریه از شهر حماه است که پس از آنکه این نیروها خارج شدند، در تماس با شبکه الجزیره ادعا کرده است که تانکها و نیروهای ارتش هنوز در حماه هستند و تصاویر ضبط شده از قبل را جای تصاویر ادعاهای خود منتشر میکند و در اختیار شبکه الجزیره قرار میدهد.

روز گذشته نیز یک مقام رسمی سوریه با اشاره به گزارش‌های کذبی که شبکه الجزیره درباره سوریه منتشر میکند، آن را بازی کثیف الجزیره خواند که علیه سوریه به راه انداخته است و به گفته او، هدف الجزیره آسیب زدن به حاکمیت سوریه است.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول