اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم اسلامی خراسان رضوی:

نمایشگاه قرآن سبب ورود انسان به فضای معنوی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت سبب ورود انسان به فضای معنوی می‌شود.

نمایشگاه قرآن سبب ورود انسان به فضای معنوی می‌شود
حجت‌الاسلام محمد خامه‌گر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: نمایشگاه ‌بین‌المللی قرآن و عترت مشهد باید به محلی برای انس تمام اقشار جامعه و همچنین زائران جهان اسلام با کتاب الهی و عترت تبدیل شود.
وی با اشاره به اهداف این نمایشگاه و تاثیرات آن در رشد و ارتقای فرهنگ قرآنی جامعه اظهار کرد: نخستین هدفی که برگزاری نمایشگاه می‌تواند داشته باشد این است که انسان را وارد فضای معنوی می‌کند و تاثیرات مثبتی را در فرد ایجاد می‌کند بنابراین میل و رغبت مردم نیز برای بازدید از نمایشگاه افزایش می‌یابد.
خامه‌گر افزود: در این بین علاوه بر بازدید کلی مخاطبان نمایشگاه، علاقه‌مندان به مباحث قرآنی و عموم مردم نمایشگاه را محلی برای بازدید از تلاش‌های یک ساله دست‌اندرکاران فعال در حوزه قرآن ‌ا‌ست.
مدیر گروه پژوهش‌های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در سه سال اخیر که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شرکت کردیم هر سال بهتر از سال قبل برگزار شده و این مسئله بیانگر مدیریت بهتر و دقت و استفاده از تجربیات سال‌های قبل است.
خامه‌گر افزود: پیشنهاد می‌کنم در مبادی ورودی نمایشگاه در فضا‌سازی‌ها تامل بیشتری شود، در حال حاضر مخاطبان که وارد نمایشگاه قرآن و عترت می‌شوند در لحظه ورود با فضای قرآنی روبه‌رو نمی‌شوند و فضا بیانگر برپایی نمایشگاه قرآن نیست زیرا تابلو یا حتی بنری مبنی بر برپایی نمایشگاه قرآن به چشم نمی‌خورد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی پیشنهاد داد: تقسیم‌بندی داخلی نمایشگاه بهتر است به گونه‌ای باشد که مردم با تازه‌های حوزه قرآن اعم از تفسیر، پژوهش آشنا شوند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول