اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد:

توسعه تحصیلات تکمیلی مهمترین برنامه دانشگاه آزاد است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده دانشگاه آزاد اسلامی توسعه تحصیلات تکمیلی را از مهمترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

توسعه تحصیلات تکمیلی مهمترین برنامه دانشگاه آزاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدوی شامگاه پنج‌شنبه در نخستین کنگره بین‌المللی بیولوژی کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در بین دانشمندان خارجی و داخلی و اساتید و دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی جهت توسعه و پیشرفت علمی در سطح کشور و جهان برنامه‌های عمده و خاصی دارد که توسعه تحصیلات تکمیلی از جمله این برنامه‌ها است.
وی گفت: برقراری ارتباط با دانشگاه‌های دنیا، حضور در مجامع علمی و حضور در محیط‌های سایبری از طریق اینترنت، توسعه پژوهش و برگزاری کنگره‌های ملی و بین‌المللی، شرکت و حضور در کنگره‌های خارجی و ... از جمله برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که اجرای چنین برنامه‌هایی نقش بسیار زیادی در توسعه علم در کشور دارد.
وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از افتخاراتش این است که در تمام نقاط ایران شعبه دارد و همچنین بردن دانشگاه به مناطق محروم نیز یکی از اهداف اصلی این دانشگاه است.
مهدوی با بیان این مطلب که ایران در سال جاری در عرصه مقالات علمی به جایگاهی رسید که در دنیا هرگز همچین جایگاه را نداشته، عنوان داشت: ما به لحاظ رشد سالانه علمی در دنیا به مقام اول دست یافتیم، اما به لحاظ رتبه بندی دانشگاه‌ها در دنیا در رتبه چهارصدم هستیم.
معاون هماهنگ کننده دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این مطلب که برای امتیازدهی و تعیین رتبه دو شاخص وجود دارد، اظهار داشت: شاخص اول این است که ما در کجا قرار داریم و شاخص دیگر، شاخص رشد است .
وی گفت: وقتی ما به شاخص رشد نگاه می کنیم خیلی امیدواریم که به زودی رتبه ما در بین دانشگاه‌های دنیا خیلی بالاتر میرود و این رشد سریع ما خودش را نشان خواهد داد.
مهدوی با اشاره به این مطلب که اکثر مقالات علمی ما به زبان بین‌المللی نیست، گفت: انگلیسی نبودن زبان مقالات ما یکی از مشکلاتی است که باعث شده اکثر مقالات بین المللی ثبت و خوانده نشود، اگر زبان مقالات علمی ما به انگلیسی ترجمه شود جایگاه دانشگاه‌های ما از رتبه چهارصدم افزایش پیدا میکرد.
وی گفت: جهت رشد علمی، هم در کل کشور و هم در دانشگاه‌های آزاد زیرساخت‌ها فراهم شده، همچنین متاسفانه ما در خیلی از رشته‌ها مانند رشته‌های فنی و علوم تکنولوژی عقب هستیم، اما در خیلی از
زمینه‌ها مانند رشته‌های پزشکی و علوم انسانی حرفی برای گفتن داریم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول