اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد؛

نخستین کنگره بین‌المللی بیولوژی کاربردی برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین کنگره بین‌المللی بیولوژی کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور اساتید و دانشمندان داخلی و خارجی برگزار شد.

نخستین کنگره بین‌المللی بیولوژی کاربردی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دبیرکنگره بین‌المللی بیولوژی کاربردی شامگاه پنج شنبه در این مراسم اظهار داشت: پیرو برگزاری کنگره بیولوژی کاربردی در سال 89 و نیز برگزاری موفق دومین کنگره با رویکرد
بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ، جهت ارائه آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی کاربردی رشته زیست شناسی، برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی علمی و کاربردی به تصویب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رسید.
جواد بهارآرا ادامه داد: دبیرخانه این کنگره در سال 89 با فعال بودن وب‌سایت کنگره و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های داخلی و خارجی کشور و نیز ارتباط گیری با دانشگاه‌های معتبر خارج همکاری و مشارکت علمی به‌عمل آورد.
وی اظهار داشت: با استقبال خوبی که از نخستین کنگره شد، حدود 850 مقاله در راستای محورهای اعلام شده به دبیرخانه کنگره رسید که مقالات توسط کمیته علمی کنگره که متشکل از 85 نفر از اساتید
دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی در سه مرحله ارزیابی شد.
دبیر کنگره بین‌المللی بیولوژی کاربردی ادامه داد: تعداد از مقالات به صورت آنلاین به اساتید خارج از کشور ارسال شد و بخش دیگر در جلساتی در تهران با حضور اساتید برجسته زیست‌شناسی کشور مقالات رسیده بررسی شد.
وی با اشاره به این مطلب که پس از بررسی مقالات رسیده حدود 600 مقاله مورد قبول و پذیرش واقع شد ادامه داد: از مجموع 600 مقاله پذیرش شده، 33 مقاله له صورت سخنرانی کلیدی، 150 مقاله به‌صورت سخنرانی کوتاه و 320 مقاله به صورت پوستر ارائه میشود.
بهارآرا ادامه داد: در این کنگره به سه نفر از بهترین مقالات و سخنرانی‌های کوتاه جوایزی اهدا میشود و همچنین در حاشیه این کنگره سه کارگاه با حضور اساتید خارجی نیز برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه شایسته‌ای که علم بیولوژی در دنیای امروز دارد و جهان برای حل مشکلات اساسی خود چشم امید به دانش آموختگان این رشته علمی، دوخته است، ضمن ضرورت توجه به توسعه هرچه بیشتر زیست‌شناسی محض در کشور لازم است، در سرفصل‌های درسی رشته زیست شناسی بازنگری جدی صورت گیرد.
دبیر نخستین کنگره بین‌المللی بیولوژی کاربردی در ادامه مطلب فوق افزود: برنامه‌ریزی مناسبی جهت ارائه رشته زیست شناسی کاربردی در مقاطع تحصیلی مختلف صورت پذیرد تا فاصله عمیقی که بین دانش زیست شناسی و جامعه ایرانی وجود دارد برداشته شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول