اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ۲۸ موسسه و بندر لیبی را لغو کرد

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا پس از سرنگونی رژیم قذافی تحریم‌ها علیه ۲۸ موسسه و بندر لیبی را لغو کرد.

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ۲۸ موسسه و بندر لیبی را لغو کرد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر تأکید کرد لغو تحریم شش بندر لیبی از جمله مواردی است که صورت خواهد گرفت.
 وی افزود: این اتحادیه قصد دارد با این اقدام منابع مورد نیاز شورای ملی انتقالی و مردم لیبی را در اختیارشان قرار داده و چرخ اقتصاد این کشور را بار دیگر به گردش در بیاورد.
 در جریان ناآرامی‌های لیبی اتحادیه اروپا حدود ۵۰ موسسه و بندر را در لیبی مشمول تحریم‌های خود کرد. اتحادیه اروپا در حالی تصمیم به لغو بخشی از تحریم‌ها علیه لیبی گرفته که از دیگر سو سران ۶۰ کشور جهان قصد دارند در نشستی در پاریس پیرامون مواردی نظیر رسمیت دادن به رهبران جدید لیبی، تأمین بودجه برای این کشور و آموزش نیروهای پلیس بحث و رایزنی کنند.
کنفرانس دوستان لیبی در حالی در پاریس برگزار می‌شود که کشورهای روسیه و چین که با عملیات ناتو در لیبی به شدت مخالف بودند نیز در این نشست شرکت خواهند داشت اما آفریقای جنوبی در اعتراض به اقدامات ناتو در لیبی اعلام کرده است که به این نشست نخواهد آمد.
 در حال حاضر ۶۰ کشور جهان شورای ملی انتقالی را به رسمیت شناخته‌اند و در تلاشند تا شرایط را برای روی کار آمدن دولت جدید و برقراری ثبات در لیبی فراهم کنند.
انتهای پیام /


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول