اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

عملیات جاده‌ای برای تسهیل در سفرهای بین‌شهری تعطیل شد

خبرگزاری فارس: به منظور تسهیل در آمد و شدهای بین شهری و استفاه حداکثری از ظرفیت‌های جاده‌ای کشور، اهم فعالیت‌های کارگاهی جاده‌های برون شهری تعطیل کرد.

عملیات جاده‌ای برای تسهیل در سفرهای بین‌شهری تعطیل شد
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، مرکز مدیریت راه‌های کشور با همکاری ادارات کل راه و ترابری استان‌ها به دلیل افزایش سفرهای بین شهری و فشردگی حجم ترافیک در روزهای پایانی هفته و نیز ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل در آمد و شد کلیه فعالیت‌های کارگاهی جاده‌ای که موجب افت ظرفیت‌های جاده‌ای می‌شد را متوقف کرد.

بدیهی است؛ این دستورالعمل در مورد کارگاه‌هایی که حالت فورس داشته و یا پیشاپیش برای روزهای تعطیل نیز مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند مصداق ندارد.

این گزارش حاکی است، مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه هوشمند ترافیک‌شمار در 576 محور مواصلاتی کشور طی 24 ساعت گذشته، مجموع کل تردد ثبت شده پنج میلیون و 743 هزار و 968 وسیله بوده که نسبت به روز گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

این گزارش اضافه می‌کند، میانگین سرعت تردد در شبکه 84 کیلومتر در ساعت و سهم وسایل نقلیه سنگین در این بین 9 درصد برآورد شده است.

بنابراین گزارش، ساعت اوج تردد طی 24 ساعت گذشته بین ساعت 18 تا 19 حدود 359 هزار وسیله نقلیه بوده که بالتبع در ارائه اطلاعات لازم برای انتخاب ساعت مناسب‌تر را در اختیار آنها می‌گذارد، ضمن آنکه مطابق ارزیابی‌های صورت گرفته کمترین تردد طی 24 ساعت اخیر بین ساعات 18 تا 19 حدود 161 هزار و 500 وسیله بوده است.

بر اساس گزارش‌های واصله؛ محورهای دارای بیشترین تردد وسایل نقلیه طی 24 ساعت، آزادراه کرج-قزوین با 103 هزار وسیله، آزادراه تهران - کرج با 103 هزار وسیله نقلیه، آزاد راه کرج - تهران با 91 هزار وسیله، آزاد راه تهران - قم با 64 هزار وسیله محور آزاد راه امامزاده هاشم - رشت با 59 هزار وسیله نقلیه بوده  است.

این گزارش اضافه می کند، اسامی آزاد راه رشت - قزوین با حدود 55 وسیله، محور قزوین - رشت با 56 هزار و 500 وسیله، آزادراه شیراز - مرودشت با 45 هزار وسیله، محور قم - سلفچگان با 40 هزار و آزادراه قزوین - کرج با حدود 39 هزار و 500 وسیله نقلیه نیز جزء آزادراه‌های کم‌تردد ثبت شده است.

لازم به ذکر است؛ ارائه اطلاعات فوق از آن جهت می‌تواند حائز توجه باشد که هموطنان برای بهره‌‌بردن از اوقات فراغت خود مسیرهای کم‌تردد و بهتری را برای سفرهای بین شهرهای خود انتخاب کنند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول