اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اعتراض سوریه به «بازی کثیف» شبکه الجزیره

خبرگزاری فارس: یک مقام رسمی سوریه به پخش گزارشی از یک وکیل سوری که آن را دروغ و اعترافات تحت شکنجه خواند، اعتراض کرد و آن را بازی کثیف شبکه الجزیره توصیف کرد.

اعتراض سوریه به «بازی کثیف» شبکه الجزیره
به گزارش فارس، یک مقام مسئول در شهر حماة سوریه آنچه شبکه خبری الجزیره قطر درباره «عدنان بکور» یک وکیل سوری پخش کرده است، تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این مقام مسئول که هویت وی فاش نشد، گفت که آنچه الجزیره از زبان عدنان بکور وکیل سوری پخش کرده است کاملا و اساسا دروغ است و سخنان وی تحت تهدید و زور سلاح از وی گرفته شده است که کاملا افتراء و دروغ محض گروهکهای مسلحی است که وی را سه روز پیش ربودند و او را مجبور کردند سخنانی علیه دولت بر زبان بیاورد.

این مقام سوریه، گزارش‌های الجزیره در این خصوص را «بازی کثیف این شبکه» خواند و گفت: این خبر، بازی کثیفی از بازیهای شبکه الجزیره است که با هر وسیله‌ای تلاش میکند افکار عمومی را گمراه کند و هدف آن هم بیان سخنان دروغ از زبان شخصیتی است که در جامعه سوری اهمیت دارد که این خود نوعی نشانه از هماهنگی قبلی اجرا کنندگان عملیات ربایش با شبکه الجزیره است.

این مقام سوریه، هدف شبکه الجزیره را از پخش اینگونه اخبار، زیر سوال بردن حاکمیت سوریه و ملت آن اعلام و تاکید کرد که سوریها از پخش چنین دروغ‌هایی تعجب نمیکنند زیرا پیش از این نیز الجزیره از این اقدامات کرده بود.

شب گذشته الجزیره تصاویری از عدنان بکور پخش و تاکید کرد که وی به دلیل اقدامات دولت از منصب خود استعفا کرده است در حالی که گروهکهای مسلح وی را در 29 آگوست ربوده بودند.

پیش از این و در ماه‌های گذشته شماری از خبرنگاران و مدیران شبکه الجزیره مانند غسان بن جدو روزنامه‌نگار و مدیر مشهور الجزیره در بیروت در واکنش به دوگانگی شیوه خبری و سیاست الجزیره در پوشش اخبار سوریه و بحرین استعفا کرده بود.

غسان بن جدو در توضیحات خود در زمان استعفا دوگانگی و غیرحرفه‌ای بودن الجزیره در نحوه پوشش اخبار را یکی از علت‌های استعفای خود اعلام کرده بود.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول