اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم:

افزایش کیفیت نان مطالبه واقعی مردم است‌

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: با توجه به اینکه قیمت نان بالا رفته اما کیفیت نان در استان قم تغییر چندانی نکرده و ارتقای کیفیت نان مطالبه واقعی مردم است.

افزایش کیفیت نان مطالبه واقعی مردم است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان قم، علی قاسمی ورجانی اظهار داشت: طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها با هدف افزایش کیفیت نان و جلوگیری از اسراف آن اجرایی شده است، اما همه نانواییها این امر را مدنظر قرار نداده و برخی از آنها متأسفانه نان با کیفیت ارائه نمیدهند.
وی خاطر‌نشان کرد: با دادن یارانه نان به مردم باید کیفیت نان بالا رود اما در برخی نانواییها نه تنها کیفیت افزایش نیافته بلکه با کم کردن میزان خمیر پخت نان از لحاظ وزنی، نان کمتری به مردم ارائه میدهند.
عضو شورای عالی استان‌ها بیان داشت: مردم فکر میکردند که بعد از هدفمند‌سازی یارانه‌ها در بخش نان دیگر مجبور نیستند آن صف‌های طولانی را تحمل کنند و طعم نان بیکیفیت را بچشند اما با هدفمند شدن یارانه‌ها، اتفاق چندانی در تولید نان با کیفیت نیافتاد و کما فیالسابق بازهم نان بیکیفیت به مردم ارائه میشود.
قاسمی ورجانی ادامه داد: اجرای مرحله دوم اصلاح قیمت‌ها، نرخ نان را به قیمت‌های تمام شده نزدیک کرده و اکنون دولت یارانه چندانی برای گندم، آرد و نان پرداخت نمی‌کند، با این شرایط دیگر بهانه‌ای برای عرضه نان بی‌کیفیت به مصرف‌کنندگان وجود ندارد.
وی افزود: بسیاری از نانوایی‌ها با استناد به افزایش هزینه تولید و نرخ آرد به شیوه‌های تازه‌ای برای جبران هزینه تمام‌شده نان مانند کاهش وزن چانه خمیر روی آورده اند که این امر کاهش کیفیت و افزایش ضایعات نان را به‌دنبال داشته و به نوعی با اهداف قانون هدفمند کردن یارانه نان مغایرت دارد.
وی بیان داشت: از سوی دیگر نانوایی‌ها کیفیت نامرغوب آرد را عامل اصلی افت کیفیت نان قلمداد کرده و معتقدند کارخانه‌های آرد از ارائه آرد متناسب با نوع نان به واحدهای نانوایی خودداری کرده و استفاده از آرد با درصد سبوس مختلف افزایش ضایعات نان را موجب شده است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: این مشکل در روستاهای و شهرهای کوچک قم به شدت بیشتر از شهر قم دیده می شود، زیرا تعداد نانوایی ها در روستاها و شهرهای کوچک بسیار کم است و مردم مجبور هستند نان مورد نیاز خود را فقط از یک نانوایی با هر کیفیتی تهیه کنند.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: گرچه نظارت مسئولان مربوطه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش نان خوب بوده و کیفیت نان نسبت به گذشته ارتقا یافته، اما هنوز نانواییهایی که با کم‌کاری خود، نارضایتی مردم را به وجود میآورند، فعال هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کیفیت نان متاثر از عواملی نظیر آرد خوب، نوع دستگاه‌های پخت، مهارت کارگران، خمیرمایه و نظارت بر کار نانوائیها است و مجموعه این عوامل میتواند در بهبود کیفیت نان و یا عدم کیفیت آن مؤثر باشد، امیدواریم هرچه زودتر کارگران نانواییها، مهارت لازم برای تولید نان با کیفیت را کسب و دولت نیز با در اختیار گذاشتن آرد مطلوب و مرغوب اسباب تهیه نان با کیفیت را در سفره مردم فراهم کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول