اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

هورمون‌ در دام‌های خراسان رضوی استفاده نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در دامداری‌ها و مرغداری‌های این استان از هیچ‌گونه هورمونی برای رشد دام استفاده نمی‌شود.

هورمون‌ در دام‌های خراسان رضوی استفاده نمی‌شود
حسین صفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: شایعه استفاده از هورمون برای رشد دام به‌ویژه در مرغداری‌ها به شدت تکذیب می‌شود.
وی با بیان این که رشد کنونی دام‌ها از هورمون نیست، تصریح کرد: اصلاح ژنتیکی و تغییر در این‌گونه رفتارها سبب رشد یک جوجه و تبدیل آن به مرغ بالغ در مدت کوتاه 45 روزه می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: هم‌اکنون بهترین و با کیفیت‌ترین دام و طیور در این استان تولید و به مردم برای استفاده عرضه می‌شود.
وی استفاده از آنتی‌بیوتیک را مضر برای سلامت مردم ندانست و افزود: این مواد آنتی‌بیوتیکی نیز مانند سم بر روی تولیدات گیاهی اثر خودبه مرور زمان در بدن حیوان از دست می‌دهد.
صفر‌پور از ورود شرکت نصر جهاد برای بهبود زنجیره تولید دام در بازار خبر داد و متذکر شد: یکی از مهم‌ترین کارهای این نهاد تولید 10 درصد گوشت دام بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک است.
وی با بیان این که با ورود این شرکت به عرصه دام و طیور بسیاری از مشکلات موجود بر سر راه صنعت دامپروری خراسان رضوی برطرف شده و دست واسطه‌ها نیز از این چرخه کوتاه می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی فعالیت‌های این مرکز را با حداقل سودآوری ذکر کرد و یادآور شد: جهاد نصر با بهبود زنجیره تولید دام در این استان اقدام تعادلی را در بازار رقم می‌زند.
وی تعهد این شرکت را برای این اقدامات در حال حاضر 40 تن گوشت ذکر کرد و ابراز داشت: به طور مثال یکی از مهم‌ترین مزایای حضور این گروه در صنعت دام خراسان رضوی تحویل به موقع مرغ برای کشتار است.
صفرپور با تاکید بر این که با عدم کشتار به موقع مرغ معضلاتی چون حمل دشوار و همچنین بیماری‌های خاص به وجود می‌آید.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشتارگاه‌ها مرغ را در زمان به موقع ،کشتار نمی‌کنند.
وی اظهار کرد: مرغ سالم باید در بازه زمانی 45 روزگی برای عدم وجود چربی‌های مضر در گوشت زیر نظر دامپزشکان مرغداری‌ها ذبح شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در همین ارتباط نیز این سازمان با همکاری اداره کل بهداشت استان نظارت‌های کافی را بر کار مرغداری‌ها و سایر مراکز دامپروری دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول