اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

11 سپتامبر؛ فریبی که جهان را تغییر داد-1

سؤالهایی درباره حادثه 11 سپتامبر که هرگز به آنها پاسخ داده نشد

خبرگزاری فارس: یک نویسنده آمریکایی سؤالاتی را مطرح کرده است که با پاسخ به آنها می توان دریافت که حملات 11 سپتامبر توسط چه گروهی هدایت شده است.

سؤالهایی درباره حادثه 11 سپتامبر که هرگز به آنها پاسخ داده نشد
به گزارش فارس، حوادث 11 سپتامبر توجه بسیاری از محققین و روزنامه نگاران مستقل را در آمریکا و جهان به خود جلب کرد. هر کدام از این محققین با توجه به تخصص خود به بررسی علل و نحوه وقوع این حادثه پرداخته اند. "ویلیام بلام" تحلیلگر آمریکایی در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی "فارین پالسی ژورنال" منتشر شد، با مطرح کردن سوالاتی درباره 11 سپتامبر، این احتمال را که این واقعه نتیجه طراحی و اجرای دولت آمریکا باشد، محتمل عنوان کرد.

وی در این مقاله مینویسد: من کاملاً از تضادها و دروغهای آشکار نسخه رسمی دولت آمریکا از آن چه که در روز سرنوشت‌ساز 11 سپتامبر افتاد، آگاه هستم. باید به این نکته توجه کنیم که آن چه که دولت آمریکا به طور رسمی به عنوان ماجرای 11 سپتامبر اعلام کرد، به معنای حقیقی کلمه یک نظریه توطئه درباره اعمالی است که 19 مرد با توطئه چینی به آن‌ها جامه عمل پوشاندند.

به نظر میرسد که ساختمانهای برجهای دوقلو در نیویورک در اصل طبق یک عملیات تخریبی تحت کنترل ویران شدند که طی آن از همان مواد منفجره و همچنین مواد آتشزایی استفاده شد که بعدها در ویرانه های برجها پیدا شد. بنابراین، برای این سوال و سوالات بیشمار دیگری که "جنبش حقیقت 11 سپتامبر" مطرح میکند، نسخه رسمی دولت هیچ ارزشی ندارد ولی در عین حال باید جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، تناقضات موجود در نسخه رسمی دولت هر چه که باشد، آیا لزوماً بدین معنی است که رویداد 11 سپتامبر یک "کار داخلی" بوده و مسئول آن خود دولت آمریکا است؟

* ادعاهای متناقض دولت آمریکا درباره حادثه 11 سپتامبر

آیا باید چنین نتیجه گرفت که یا دولت آمریکا حقیقت را گفته و یا اگر حقیقت را نگفته، خود در این ماجرا نقش داشته است؟ آیا چنین بوده که یا یک گروه تروریستی کاملاً مسئول این واقعه هستند و یا دولت آمریکا نقشه آن را به طور کامل و با جزئیات دقیق طراحی کرده است؟
آیا ممکن است دولت آمریکا که در همه جا حاضر و به همه چیز واقف است، توطئه چینی های تروریست‌های خاورمیانه را مدتها پیش کشف کرده باشد و تصمیم گرفته باشد که اجازه دهد این توطئه به وقوع بپیوندد یا حتی خود به منفجر کردن برجها کمک کرده باشد تا از آن به عنوان بهانه ای برای "جنگ با تروریسم" استفاده کند؟ حقیقت این دروغها نشان میدهد که این واقعه یک "کار داخلی" بوده است.

برای من و برای بسیاری دیگر، پذیرفتن این که این ماجرا یک کار داخلی بوده، نیازمند این است که بدانیم حقیقتاً چه اتفاقی افتاده است، یا دستکم به اطلاعاتی بیش از آن چه که الان در اختیار داریم، دست یابیم. این ماجرا، به هر حال، ماجرایی حیرت انگیز است و من میخواهم بدانم که دولت چگونه آن را طراحی و اجرا کرده است.

* ابهامات اصلی درباره حادثه 11 سپتامبر

من می خواهم به سؤالاتم پاسخ داده شود؛ برخی از آن‌ها از این قرار است:
 
1-آیا هواپیماهایی که به برجها اصابت کردند، ربوده شده بودند؟
2-آیا مسافرانی که نامشان در فهرست کشته شدگان بود، در این هواپیماها بودند؟
3-آیا آن‌ها توسط خلبان هدایت می شدند یا از طریق کنترل از راه دور؟
4-اگر خلبان داشتند، خلبانان آن‌ها چه کسانی بودند؟
5-آیا هواپیمایی هم در پنسیلوانیا سقوط کرد؟ اگر بله، به چه دلیل؟ چه اتفاقی برای باقیمانده هواپیما و مسافران آن افتاد؟
6-آیا هواپیمایی به داخل پنتاگون سقوط کرد؟ چه اتفاقی برای باقیمانده هواپیما و مسافران آن افتاد؟
7-چرا بعضی یا خیلی، از هواپیماربایان عربی که نامشان ذکر شد، بعدها مشخص شد که زنده هستند و در خارج از آمریکا زندگی می کنند؟ چرا ممکن نیست که هواپیماربایان هویت آن‌ها را دزدیده باشند؟

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول