اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر ارشاد خبر داد:

برگزاری نمایشگاه قرآن سیار در روستاها و شهرهای کوچک ایران

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر ارشاد گفت: نمایشگاه قرآن سیار در روستاها و شهرهای کوچک ایران برگزار میشود‌.

برگزاری نمایشگاه قرآن سیار در روستاها و شهرهای کوچک ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌، حجت‌الاسلام حمید محمدی ‌ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه قرآن و عترت که در محل تالار همایش نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک عید فطر اظهار داشت: این نمایشگاه بعد از نمایشگاه قرآن تهران به طور واقع بزرگ‌ترین نمایشگاه قرآن و در عین حال پربازدیدترین در کشور است.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قرآن کریم طوری است که با مفاهیم و معارف بلند خویش در ذهن و قلب‌ها خطور پیدا می‌کند چراکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند این مفاهیم را در قالب‌های گوناگون به‌صورت بخش‌های آموزشی‌، پژوهشی‌، معرفت‌افزا‌ و هنری که تقویت بعد روحی و اجمالی قرآن به مردم القا کند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه از خواسته‌های بزرگ مسلمانان است گفت : با پیگیری‌هایی که صورت گرفت بنا شد که امسال نمایشگاه قرآن سیار در روستاها وشهرهای کوچک ایران برگزار شود‌.
محمدی خاطر نشان کرد: از نکات مثبت نمایشگاه قرآن چه در مشهد و چه در تهران این است که مردم دوباره به سمت فطرت‌هایشان باز می‌گردند چرا که به برکت وجود دهه چهارم انقلاب اسلامی یک تمدن‌سازی قرآنی باید صورت بگیرد و آن مصداق عدالت معنوی و فرهنگی جهان است که با قران‌سازی فطرت را برگردانیم.
وی با تاکید بر اینکه مهم ترین وسعت ‌قرآن ذکر است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل به خاطر یادآوری برای مردم است و زبان قرآن یک زبان فطرتی و بین‌المللی است و برای همه جهانیان است و این نوع نمایشگاه‌ها باید بتواند مباحث کلام قرآن واهل بیت را در زیباترین قالب‌ها برای مردم بیان کند.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد‌: در این برهه زمانی کنونی که در آن قرار داریم وقتی اسم شیعه می‌آید‌، پیروان اهل بیت سرآمد جهانیان به حساب می‌آیند و این برای ایران یک افتخار است زیرا امروزه راهبری قران به‌دست تشیع افتاده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول