اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تفرقه و تشتت‌ عامل شکست است

‌خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خواستار حفظ وحدت در جامعه اسلامی شد و گفت: تخریب یکدیگر جایز نبوده و ایجاد شکاف به صلاح کشور نیست.

تفرقه و تشتت‌ عامل شکست است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلای امام خمینی(ه) و خیابان‌های اطراف، نماینده ولی ‌فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه از حضور گسترده مردم استان آذربایجان شرقی در راهپیمایی روز جهانی قدس که یکی از یادگارهای به یادماندنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است تشکر ‌و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و رو به استیصال است و به فضل پروردگار در آینده نه چندان دور شاهد اضمحلال و نابودی قطعی اسرائیل خواهیم بود.
وی ‌با اشاره به گستردگی راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران و حتی در دنیا به ویژه کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال مردم ایران متوجه شده‌اند در سازمان ملل در آینده نزدیک برای کشور مستقل فلسطین تصمیم‌گیری و این کشور را به عنوان یک عضو رسمی سازمان بین‌الملل قرار دهند، گرچه ایادی مزدور استکبار در این امر به کارشکنی پرداخته‌اند، اما با این راهپیمایی اعلام کردند از این آرمان خود که آزاد‌سازی قدس شریف است، هرگز عقب‌نشینی نخواهند کرد.
‌شبستری ادامه داد: مراسم روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار شد که خیزش‌های اسلامی در خاورمیانه و جهان شکل گرفته و چهار نفر از دیکتاتورهای عرب به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌ و مردم این کشورها به آزادی اسلامی دست پیدا کرده‌اند.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: دولت‌های غربی به ویژه آمریکا که شرایط منطقه را میبینند باید درس عبرتی از وضعیت دیکتاتورهای دست نشانده خود گرفته و تسلیم خواسته‌های مردم کشورهای خود شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به مردم پیروز شده قیام های اسلامی، ابراز داشت: مواظب باشید دشمنی که از در بیرون رفته از پنجره باز نگردد، مبادا طاغوت و مستکبران به خاطر برقراری منافع و به بهانه حفظ امنیت به کشور شما وارد شده و آزادیها و حقوق طبیعی شما را از میان بردارند.
وی تصریح کرد: مردمی بودن حکومت کشورهای قیام‌کننده در منطقه مستلزم وحدت مسلمانان است.
 
 
* واردات بیرویه و قاچاق کالا اقتصاد کشور را تهدید میکند
‌شبستری در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم‌ رهبری در دیدار با ‌هیئت دولت‌ گفت: واردات بیرویه و قاچاق کالا اقتصاد کشور را تهدید میکند و لازم است مسئولان با این مشکل برخورد جدی کنند.
وی تصریح کرد: واردات و قاچاق کالا عامل اصلی رکود تولید‌ و صنایع  است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ‌خاطر‌نشان کرد:‌ مسئولان اقتصادی کشور باید با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، موانع اقتصادی موجود در مسیر رشد و پیشرفت را رفع کنند.
وی ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند با ترفندهای مختلف مانع تحقق اهداف جهاد اقتصادی در ایران شوند ولی با تلاش مسئولان و همت مردم تمام نقشه‌های آنها ناکام خواهد ماند.
 
* دولتمردان فرمایشات رهبر را به مرحله اجرا در بیاورند
امام جمعه تبریز در ادامه تاکید کرد: ما نمازگزاران عید سعید فطر از دولتمردان خواستاریم توصیه‌های مقام معظم رهبری را نصب‌العین خودشان قرار دهند و برای سربلندی کشور و فرمایشات رهبر را به مرحله اجرا دربیاروند.
مجتهدشبستری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر تبریز با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: مبادا انتخابات سبب تشتت و اختلافات باشد همه باید در صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر با وجود اختلاف سلیقه زندگی کنیم.
وی با بیان اینکه همیشه باید وحدت خود را حفظ کنیم، گفت: تخریب یکدیگر جایز نیست و ایجاد شکاف به صلاح کشور نیست.
امام جمعه تبریز با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی خواستار حفظ وحدت در جامعه اسلامی شد.
وی با بیان اینکه وحدت از دیدگاه امام راحل موجب پیروزی و موفقیت است، عنوان کرد: ایشان تفرقه و تشتت را نیز عامل شکست دانسته و از این رو همواره بر وحدت جامعه اسلامی تاکید داشتند.
‌مجتهد‌شبستری خاطرنشان کرد: طرفداران کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از تخریب کاندیداهای دیگر همدیگر پرهیز کنند و به خاطر پیروزی نامزد خود دیگران را تخریب نکنند.
 
* وحدت و اخوت اسلامی رمز اصلی عزت و اقتدار مسلمانان در جهان
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه نماز عید فطر در واقع نماز شکرانه به درگاه خداوند است و این عید روز وحدت مسلمین است، اظهار داشت: عید فطر بدرقه‌ای است بر ماه‌ رمضان، گویی پس ‌از یک ماه اطاعت پروردگار، همگان در ضیافتی که از سوی رب‌العالمین تدارک دیده شده، شرکت میکنند.
وی اضافه کرد: عید فطر جشن پیروزی بر نفس سرکش بوده و عیدی است که دل‌ها در آن از پلیدیها و ناپاکیها شست‌وشو میشود و مسلمانان جهان بعد از یک ماه روزه‌داری، دل‌های صیقل داده از گناهان را پذیرای نور تازه‌ای از انوار الهی کرده‌اند.
امام جمعه تبریز عید فطر را روز امت اسلامی دانست و گفت: نماز عید فطر مظهر اتحاد مسلمین جهان است.
وی ادامه داد: نمایش انسجام و وحدت، طهارت و پاکی و صفای باطن و تقوا را از ویژگیهای ممتاز عید فطر برشمرد.
مجتهد‌شبستری وحدت و اخوت اسلامی را رمز اصلی عزت و اقتدار مسلمانان در جهان دانست و عید فطر را جلوه‌ای از وحدت اسلامی ذکر کرد.
وی گفت: دشمنان اسلام با هدف تضعیف وحدت مسلمین برای فراهم کردن زمینه سلطه مجدد استکبار بر مسلمانان طرح‌های تفرقه‌افکنانه را در دستور کار قرار داده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه اجتماع بر اندام دشمنان اسلام لرزه میاندازد، افزود: این مراسم بزرگ از سویی تقویت مسلمانان را در بر دارد و از سوی دیگر سبب اتحاد مسلمانان در سراسر جهان میشود.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: این کنگره عظیم قدرت شکست دشمنان را در دل خود جای دارد.
گزارش خبرنگار فارس از تبریز حاکی است؛ هزاران نفر از مردم مؤمن و روزه‌دار استان آذربایجان شرقی پس از یک ماه عبادت و خودسازی نماز عید سعید فطر را امروز در این استان با شکوه هر چه تمام‌تر اقامه کردند.
‌شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان آذربایجان شرقی حال و هوای دیگری داشت و از بامداد امروز مردم در گروه‌های مختلف برای اقامه نماز عید فطر عازم محل‌های برگزاری این آیین الهی شدند.
مردم استان آذربایجان شرقی در نماز عید فطر ضمن شکرگزاری به درگاه احدیت به خاطر یک ماه عبادت و خودسازی، برای پیروزی اسلام بر کفر و موفقیت مسلمانان در جهان به ویژه لبنان و فلسطین دعا کردند.
عید فطر در استان آذربایجان شرقی علاوه بر آیین‌های مذهبی دارای مراسم حسنه محلی با فلسفه اجتماعی و اخلاقی است و شهروندان آذربایجانی بر اساس سنتی دیرینه در روز عید اقدام به دید و بازدید از اقوام و بزرگان فامیل و محل و عیادت از بیماران و کمک به مستمندان میکنند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول