اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت نکا:

عبادت برای غیرخدا باشد خطرناک است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت نکا گفت: عبادت، تسلیم محض خدا بودن است و عبودیت، نهایت تعظیم است و در این زمینه میشود که عبادت خطرناک نیز باشد، که اگر عبادت برای غیرخدا باشد خطرناک است.

عبادت برای غیرخدا باشد خطرناک است
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لایینی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در نکا افزود: عید فطر باید عید بازگشت به وجود و سرشت پاک و جدایی از گناهان باشد.
وی اظهار داشت: رمضان کلاس خودسازی و کسب فضائل و بستری مناسب برای ترک گناهان  و کار خدایی است.
امام جمعه موقت نکا بیان داشت: در رمضان تنها نباید به روزه‌گرفتن و نمازخواندن بسنده کنیم بلکه پاکماندن در این ماه از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: باید یاد بگیریم که با یاد خدا بودن جلوی ورود به گناهان را بگیریم و از معضلات اجتماعی جلوگیری کنیم.
محمدی لایینی با بیان اینکه ماه رمضان ماه عبد بودن و بندگی است، اضافه کرد: باید در این ماه زمینه پاک کردن گناه را از ضمیر خویش فراهم کنیم  و بدانیم پاک مانده بسیار سخت و دشوار است و نیازمند اراده قوی است که امیدواریم شامل حال همه ما شود.
وی همچنین با اشاره به فرق بین عبادت و عبودیت، خاطرنشان کرد: عبادت، تسلیم محض خدا بودن است و عبودیت، نهایت تعظیم است و در این زمینه میشود که عبادت خطرناک نیز باشد، که اگر عبادت برای غیرخدا باشد خطرناک است.
امام جمعه موقت نکا ادامه داد: فایده عبادت در حقیقت و ارتقای درجه در بندگی است که جلوی بسیاری از انحرافات گرفته میشود و به انسان آرامش روح و روان میبخشد.
محمدی لایینی اظهار امیدواری کرد که ماه رمضان ماه خودسازی و  آرامش روحی و روانی برای همگان باشد و این عید نیز عید پاک شدن از گناهان برای بشریت و آزادی بشریت از چنگال شیطان و هواهای نفسانی باشد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول