اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

مسئولان انتقادات سازنده را با جان و دل بپذیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: مسئولان و مدیران باید انتقادات سازنده را با جان و دل پذیرا باشند.

مسئولان انتقادات سازنده را با جان و دل بپذیرند
حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارتباط با چرایی اختلاف نظر پیش آمده بین ائمه جمعه و استاندار همدان اظهار داشت: در تبیین و تشریح این موضوع مهم باید چند نکته و دلیل اساسی را مورد توجه قرار داد.
وی عدم برگزاری جلسه توسط مدیریت استان با ائمه جمعه را یکی از دلایل مهم ایجاد اختلاف خواند و افزود: بیش از یک سال است که ائمه جمعه با استاندار همدان جلسه‌ای نداشته‌اند در صورتی که استاندار همدان در بدو احراز مسئولیت، طی نشست خود با ائمه جمعه استان اعلام آمادگی کرد که می‌تواند به طور ماهانه با حضور تمام معاونان خود نسبت به برگزاری جلسه با ائمه جمعه اقدام کند.

* برگزاری جلسه با ائمه جمعه در حد وعده باقی ماند
امام جمعه شهرستان بهار ادامه داد: متأسفانه این اعلام تنها در حد نوشته بوده و هیچ اقدام عملی در این مورد صورت نگرفته است.
به گفته وی زمانی که محل و ملجأیی برای گفت‌و‌گو با استاندار وجود نداشته باشد، در آن صورت برای بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های پیش روی جامعه، کار به استفاده از تریبون نماز جمعه و یا مصاحبه کشیده می‌شود.

*بی‌توجهی مدیریت استان به نظرات ائمه جمعه
عظیمی‌زاده بی‌توجهی مدیریت استان به نظرات ائمه جمعه در مسائل شهرستان‌ها و بخش‌ها را به عنوان دلیل دوم اختلاف قلمداد کرد و ابراز داشت: به طور قطع ائمه جمعه در مسائل شهرستان‌ها و حوزه امامت جمعه خود دارای نقطه‌نظرات و دیدگاه‌هایی هستند که به هیچ وجه شخصی نبوده و به منظور اصلاح امور جامعه مطرح می‌شود.
وی با بیان اینکه استاندار همدان هیچ توجهی به نظرات ائمه جمعه در امور شهرستان‌ها و بخش‌ها ندارد، افزود: همین امر نیز منجر به بروز و ظهور چنین اختلافاتی می‌شود.
امام جمعه شهرستان بهار تأکید کرد: بی‌توجهی به نظرات ائمه جمعه و روحانیت در مسائل مربوط به استان و بعضاً مقابله با آنها از دیگر موارد ایجاد اختلاف به شمار می‌رود.
وی در ادامه به بیان نمونه‌ای از این دست پرداخت و ابراز داشت: در بحث جشنواره فیلم کودک و نوجوان، اکثریت حوزویان و شخصیت‌های روحانی استان مخالف اجرای این جشنواره و کیفیت برگزاری آن بودند، ولی متأسفانه حتی یک جلسه توجیهی از سوی مدیریت استان برای مخالفان این امر برگزار نشد.

*عدم شفافیت در اداره امور استان دلیل بروز مشکل
عظیمی‌زاده با اشاره به عدم شفافیت در اداره امور استان از دیگر مشکلات پیش رو است، افزود: زمانی که انتصابات و برخی از مسائل اجتماعی موجود در استان فاقد شفافیت باشد و یا انتظارات مردم مورد غفلت قرار گیرد، بروز و ظهور اختلافات را شاهد و ناظر خواهیم بود.
وی مردم استان همدان را مردمی شریف و با نجابت خواند و گفت: البته همین روحیه نجیب مردم استان، در بسیاری از مواقع موجب شده تا از حق خود بگذرند.
امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به اینکه مردم در بسیاری از مواقع برای رفع مشکلات و یا بیان دغدغه‌های خود، ائمه جمعه را برمی‌گزینند، ادامه داد: برای مثال در بحث حجت‌الاسلام والمسلمین زادسر که عدم توجه به دیدگاه‌های ایشان، منجر به خروجش از اسدآباد و وارد آمدن خسارت به استان شد، باید به امر پیگیری توقعات و مشکلات مردم از سوی وی تأکید کرد.

* استاندار وعده خود برای ساخت حوزه‌های علمیه را عملی کند
وی عدم تحقق وعده‌های مدیریت استان در واگذاری اعتبارات برای ساخت حوزه‌های علمیه را دلیل بعدی بروز اختلاف دانست و ابراز داشت: در حال حاضر ساخت حوزه‌های علمیه و مصلی‌ها نیاز به اعتبارات کلان دارد و صرف کمک‌های مردمی نمی‌توان نسبت به تکمیل آنها امیدوار بود.
عظیمی‌زاده گفت: متأسفانه استان همدان در بین تمام استان‌های کشور در زمینه کمک به حوزه‌های علمیه در پایین‌ترین رتبه قرار دارد که توجه به این نکته لازم و ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: البته کمک‌هایی از سوی استانداری همدان به حوزه‌های علمیه استان شده ولی در مجرای صحیح آن نبوده است.
امام جمعه بهار گفت: قرار بر این بود که مدیریت استان اعتبار خاصی را برای حوزه‌های علمیه در نظر گیرد تا این اعتبار از طریق مدیر حوزه‌های علمیه به مراکز و حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها تخصیص پیدا کند نه اینکه این اعتبارات به دلخواه اختصاص یابد.

* مدیریت استان سعه صدر خود را بالا ببرد
وی از پایین بودن آستانه تحمل مدیریت استان گفت و افزود: مدیریت در نگاه اسلامی باید همراه با سعه صدر و انتقادپذیری باشد نه اینکه آقایان خود را از هر گونه عیب و نقص مبرا بدانند.
عظیمی‌زاده با اشاره به اینکه مدیریت محترم استان تلقی اشتباهی از وظایف ائمه جمعه دارد، گفت: آقایان دوست دارند که ائمه جمعه فقط توجیه‌گر تصمیمات مدیریت استان باشد.
وی ادامه داد: اینکه ائمه جمعه در مشکلات استان باید یاری‌گر استاندار و تصمیمات وی باشند، توقعی به جایی بوده و تاکنون نیز سعی بر انجام این مهم شده است، اما مسئولان و مدیران باید انتقادات سازنده را نیز با جان و دل پذیرا باشند.
امام جمعه بهار با اشاره به اینکه آقایان در برخی مواقع هیچ گونه انتقادی را برنمی‌تابند، گفت: باید به این مهم توجه داشت که امام جمعه مدافع حاکمیت است ولی توجیه‌گر اشتباهات نیست.
وی با تأکید بر اینکه امام جمعه در مسیر قول و فعل رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند، ائمه جمعه را واسطه انتقال نظرات مردم به حاکمیت خواند و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در بیان دیدگاه‌های خود ضمن دفاع از حاکمیت‌، در صورت لزوم انتقاداتی را به مسئولان وارد می‌کنند که به طور قطع هر یک از آنها در راستای پیشبرد بهتر امور است.
عظیمی‌زاده در پایان سخنانش گفت: به طور قطع رفع مسئله نخست یعنی برگزاری جلسات مداوم با ائمه جمعه و توجه به دیدگاه‌ها و مطالبات آنها، در رفع گسست پیش آمده نقش بسزایی خواهد داشت.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول