اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عید فطر؛ بهار بندگی خدا/

حضور گسترده مردم قم در نماز عید فطر

خبرگزاری فارس: مردم متدین و نمازگزار قم به همراه خیل عظیم و گسترده زائران حرم کریمه اهل بیت(س) حضوری گسترده در نماز عید فطر امسال داشتند.

حضور گسترده مردم قم در نماز عید فطر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اول ماه شوال که عید فطر نامیده شده است، بهار بندگی و اطاعت از حضرت حق و روز گرفتن اجر و پاداش یک ماه اطاعت از خداوند و امساک از محرمات است.
عید فطر امسال به دلیل وقایع مسرت‌بخش در کشورهای منطقه به ویژه شاخ آفریقا، رنگ و بوی دیگری داشت و شکوه و عظمت آن قابل مشاهده بود.
مردم قم و زائران کریمه اهل بیت(ع) از بامداد روز عید، خود را به حرم مطهر رساندند تا ضمن تبریک عید سعید فطر به حضرت معصومه(س) و پیشگاه امام زمان، وحدت و یکدلی و انسجام خود را به منصه ظهور برسانند.
تکبیرهای عید فطر امسال، رنگ و بوی دیگری داشت و این حضور نه از جنس وحدت ملی بلکه از جنس وحدت اسلامی در برابر تجاوزگران و جنایت‌پیشگان و حمایت از مردم به پا خواسته در کشورهای اسلامی بود.
در نقش موثر عید فطر در رفع هرگونه ظلم و ستم همین روایت کافی است که امام رضا(ع) پس از اصرار مامون در دعوت از امام هشتم شیعیان به منظور اقامه نماز عید فطر، همراه جمعیتی که از خانه تا مصلی آن حضرت را همراهی می‌کردند، تکبیرگویان با پای برهنه و لباس ساده حرکت کرد، این تکبیر آنچنان لرزه‌ای بر کاخ طاغوتی مامون وارد آورد که پیکی به سوی امام روانه کرده و از او خواست حرکت به سمت مصلی را متوقف سازد.
عید فطر امسال نیز با حضور بی‌نظیر و گسترده زائران حرم حضرت معصومه(س) با رویکرد حمایت از بیداری اسلامی برگزار شد تا نوای تکبیرهای این جمعیت پایه‌های سست و لرزان حکومت‌های خود فروخته و استبدادی در سرزمین‌های اسلامی در هم پیچد و عید فطر آینده مردم مسلمان در سراسر جهان، مرگ و نابودی اسرائیل و حامیان آن و برپایی حکومتی برخاسته از متن مردم مسلمان در کشورهای اسلامی را جشن بگیرند و اینگونه زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) آماده کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول