اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

همه خطوط ریلی خوزستان دوخطه می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از دو خطه‌کردن همه خطوط ریلی خوزستان و خط سراسری منتهی به این استان تا حداکثر سه سال آینده خبر داد.

همه خطوط ریلی خوزستان دوخطه می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی صبح امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عید سعید فطر در جمع نمازگزاران در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اظهار داشت: دوخطه کردن خط ریلی لرستا‌ن ـ خوزستان و تمام خطوط داخل استان با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد تومان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه موافقت‌نامه اجرای این پروژه امضا شده است، افزود: یک هزار و 500 میلیارد تومان از این اعتبار توسط دولت و 800 میلیارد تومان سهم آورده سرمایه‌گذار در این پروژه سه ساله است.
نماینده عالی دولت در خوزستان زمان اجرای این پروژه بزرگ را شهریورماه امسال اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح، بزرگترین مشکل حمل و نقل استان برطرف می‌شود.
حجازی در بخش دیگری از گزارش خود به مناسبت هفته دولت، به طرح مسکن مهر اشاره کرد و گفت: امسال در سراسر استان حدود 50 هزار واحد مسکن مهر به صورت خودمالک و انبوه‌سازی بهره‌برداری می‌شود.
وی گفت: پیش بینی می‌کنیم در دو سال آینده با ثبت نام مزدوجین جدید و جوانان واجد شرایط برخورداری از مسکن مهر تا پایان دولت دهم هیچ فرد واجد شرایط مسکن در خوزستان بدون خانه نماند.
استاندار خوزستان مهم‌ترین موضوع و مسئله استان را اشتغال عنوان کرد و با بیان اینکه در سال گذشته 87 هزار شغل ایجاد شده است، گفت: باید سالانه 130 هزار شغل در خوزستان ایجاد شود تا در پایان برنامه پنجم توسعه رقم 14 درصدی نرخ بیکاری به پنج درصد کاهش یابد.
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده و در دست اجرا در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: با فعالیت شورای قرآنی و تربیت معلمانی برای آموزش قرآن در کلاس‌های چهارم و پنجم ابتدایی، تلاش می‌شود همه دانش‌آموزان ورودی به راهنمایی توان قرائت صحیح قرآن و روانخوانی و درک مفاهیم کتاب آسمانی را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: زیبنده نیست در کشور اسلامی جوانان در قرائت قرآن مشکل داشته باشند و نتوانند کلام آسمانی را صحیح بخوانند.
رئیس شورای اداری استان خوزستان با اشاره به اختصاص 62 میلیارد تومان از اعتبارات استانی سال‌جاری برای حوزه‌‌های علمیه، مصلی‌ها، مساجد و خانه‌های عالم در سطح استان، اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی مصلی مهدیه اهواز تسریع شود و تا پیش از پایان یافتن دولت دهم، این پروژه افتتاح شود.
حجازی ادامه داد: تاکنون برای این پروژه 9 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و مشکل تامین اعتبار ندارد فقط باید پیمانکار عملیات را تسریع کنند.
به گفته وی برای تکمیل مصلی مهدیه اهواز 25 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول