اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

خوزستانی‌ها نماز عید فطر اقامه کردند

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور، مردم استان خوزستان به شکرانه یک ماه روزه‌داری و طاعت و بندگی امروز نماز عید فطر اقامه کردند.

خوزستانی‌ها نماز عید فطر اقامه کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، نماز عید سعید فطر امروز در همه شهرها و روستاهای استان به امامت ائمه جمعه و در مصلی مهدیه اهواز به امامت نماینده ولی فقیه در خوزستان اقامه شد.
صبح امروز اهواز مرکز استان خوزستان شاهد حضور پرشور و حماسه ساز مردم خدا جوی این شهر اعم از زن و مردن و کودک و نوجوان و جوان بود که در صفوفی به هم پیوسته به نماز عید ایستادند و شکر به درگاه احدیت کردند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه‌‌های امروز نماز عید سعید فطر، این روز را عید همه مسلمانان جهان عنوان کرد و گفت: این روز بسیار مبارک و در پیشگاه حضرت حق بسیار محترم است.
آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری از جمله آداب امروز را پرداخت زکات فطریه، اصلاح ذات البین و صله ارحام نام برد و اظهار داشت: شایسته است در این عید بزرگ اگر بین مومنان خصومت و کینه‌ای در  دل‌هاست برطرف کنند چرا که شادی و خوشحالی عید با وجود کدورت باهم جمع نمی‌شوند.
وی به مومنان توصیه کرد در اصلاح ذات البین و آشتی و صلح، خودشان پیشقدم شوند تا بدین ترتیب عید سعید فطر به عید واقعی و شادی تبدیل شود.
امام جمعه اهواز در خطبه دوم به زکات فطریه اشاره کرد و گفت: علت تفاوت میزان زکات در شهرهای مختلف کشور، تفاوت در نرخ گندم است.
موسوی جزایری با بیان اینکه در استان خوزستان با احتساب سه کیلوگرم برای هر نفر میزان زکات فطریه هر فرد یک هزار و 500 تومان است، تصریح کرد: نرخ گندم یا برنج به عنوان قوت غالب در هر شهر ملاک زکات فطریه است.
وی تاکید کرد: زکات فطریه باید قبل از اقامه نماز عید پرداخت شود اما چنانچه نشده است تا ظهر باید نسبت به پرداخت آن اقدام شود و تاخیر در این امر واجب جایز نیست.
نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین نسبت به ادامه کمک‌های انسان دوستانه ملت ایران به مردم قحطی‌زده سومالی تاکید کرد و گفت: در عین حال نباید از کمک به فقرای خودمان غافل شویم و آنها را فراموش کنیم.
موسوی جزایری افزود: علاوه بر کمیته امداد امام خمینی(ره) موسسات خیریه بسیاری در استان زیر نظر افراد مطمئن و سالم، فعال هستند که در امر کمک‌رسانی به محرومان فعالیت‌های خوبی انجام داده و می‌دهند.
وی بر کمک‌رسانی به محرومان با در نظر گرفتن حفظ حرمت و آبروی انسانی تاکید کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول