اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح 5 طرح شیلاتی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت پنج طرح عمرانی و تولیدی اداره شیلات صومعه‌سرا افتتاح شد.

افتتاح 5 طرح شیلاتی در صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا ‌در جریان مراسم مذکور در روستای لالم این شهرستان اظهار داشت: صومعه‌سرا دومین شهرستان ممتاز و پیشتاز در بخش آبزی‌پروری گیلان است.
رضا شاد با اشاره به افتتاح پنج پروژه تولیدی و عمرانی شیلات همزمان با هفته دولت در این شهرستان تصریح کرد: سه پروژه از پروژه‌های مذکور مربوط به پرورش ماهی قزل‌آلا و دو پروژه نیز شامل پرورش دو منظوره ماهی در آب‌بندان‌ها است.
وی سه پروژه پرورش ماهی قزل‌آلا را با ظرفیت تولید 25 تن در سال در استخرهای بتنی و اشتغالزایی شش نفر عنوان کرد و افزود: تمام این استخرها با استفاده از آب چاه کشاورزی آبدهی می‌شوند.
رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا با اشاره به پرورش ماهی در آب‌بندان‌های دو منظوره عنوان داشت: این آب‌بندان‌ها در روستاهای سه‌سار و کلسر صومعه‌سرا با مساحت 11 هکتار در حال فعالیت هستند.
به گفته وی، بالغ بر 150 هزار گونه ماهی با وزن متوسط 20 گرم در این آب‌بندان‌ها رهاسازی شده‌اند که در مجموع برای چهار نفر ایجاد شغل شده است.
شاد یادآور شد: این گونه از ماهیان با همکاری شیلات و معاونت آبزی‌پروری گیلان به ارزش 50 میلیون ریال به صورت رایگان در اختیار آبزی‌پروران این شهرستان قرار گرفته است.
وی، با برشمردن موقعیت مناسب آبزی‌پروری در این شهرستان اذعان داشت: وجود 56 درصد از مساحت تالاب بین‌المللی انزلی و رودخانه‌های دائمی و فصلی نشانه قابلیت‌های خوب و مناسب آبزی‌پروری در صومعه‌سرا است.
رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از یک‌هزار و 400 هکتار مزارع منفرد ماهیان گرمابی با تولید 7 هزار تن در سال است، متذکر شد: تولید 3 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی و تولید 800 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی و 150 هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی از جمله تولیدات شیلاتی در صومعه‌سرا است.
وی صدور مجوزهای لازم پرورش ماهی برای آبزی پروران، اجرا و نظارت پروژه ماهی‌دار کردن آب‌بندان‌ها، اجرا و نظارت بر پروژه کشت توام برنج و ماهی و نظارت بر پروژه‌های کشت دوم قزل‌آلا در شالیزارها را از دیگر اقدام‌های اداره شیلات صومعه‌سرا در سال جاری ذکر کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول