اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالان فرهنگی بردخون‌:

مسائل فرهنگی از حرف به عمل تبدیل شود

خبرگزاری فارس: شماری از فعالان فرهنگی و مذهبی بردخون با انتقاد از نحوه فعالیت‌های فرهنگی خواستار عمل کردن به وعده‌های مختلف در مورد فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از سوی مسئولان شدند.

مسائل فرهنگی از حرف به عمل تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یکی از فرهنگیان بردخون در نشست هم‌اندیشی فرهنگیان و فعالان مذهبی بردخون با تحلیل مسائل فرهنگی گفت: موضوع مهدویت در ادارات ما جایگاه  خاصی ندارد و تنها ارائه گزارش بدون رویکرد عملی به این موضوع، شایسته نیست‌.
ماشاء‌الله زارعی افزود: پیامبر اسلام نیز دست خالی و بدون هیچ اعتباری کار کرد و اسلام را در جهان گسترش داد و امروز که فرقه‌های ضاله و انحرافی در کشور فعالیت می‌کنند لازم است با تبلیغات و تبیین مسائل دینی واسلامی، جوانان را نسبت به شک و تردیدها و وضعیت غبارآلود جامعه آگاه کنیم.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: بسیجیان بدون نگاه به منافع و انتظارات مادی و برای دفاع از ارزش‌ها تلاش و جان خود را در این راه فدا کردند و امروز نیز لازم است همه مردم این نگرش را داشته باشند و حتی اقشار مذهبی نظیر روحانیون از تشرف مکرر به اماکن متبرکه و حج خودداری و هزینه این سفرها را برای روشنگری مردم به ویژه جوانان و گسترش امور فرهنگی و دینی صرف کنند.
وی ادامه داد:آیا عملکردها واقعی است یا اینکه برای خالی نبودن عریضه گزارشاتی می‌نویسیم و اینکه آیا عمل کردن بهتر از حرف زدن نیست و امروز که فضا و امور فرهنگی سرطانی است روشنگری جوانان و نوجوانان نسبت به جریان‌های انحرافی و ضاله نظیر شیطان پرستی و وهابیت لازم است و در برخی برنامه‌های صدا و سیما این مباحث مطرح می‌شود.
زارعی خاطرنشان کرد: شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی در بردخون به خوبی دریافت نمیشود و امروز که جمع آوری ماهواره‌ها آغاز شده، واجب است موضوع گسترش وهابیت در منطقه با حساسیت بیشتر دیده شود و افراد را به مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آگاه کنیم و حتی کسانی که در مساجد مشغولند از اعضای هیئت امنا و مؤذن و خدمتکار و ... اطلاع کافی داشته باشند و بتوانند دیگران را آگاه کنند.
وی خواستار هزینه کرد اعتبارات در جای خود شد و گفت: باید همه در سایه اسلام، مسیر را از کلام رهبری پیدا کنیم و به اوضاع کشور و منطقه بی تفاوت نباشیم و برای موفقیت کشور از هر اقدام مثبتی حمایت کنیم تا پیشرفت و توسعه در کشور فراگیر شود.
سکینه حسینی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم قرآنی نیز گفت: بنده در علوم قرآنی تحصیل کرده‌ام اما نتوانسته‌ام در این رشته مؤثر باشم چون فرصت کار به من ندادند و امروز نسبت به منطقه دلسرد شده‌ام و حاضر نیستم در منطقه  به فعالیت خود ادامه دهم.
غلامرضا الوندی جانشین حوزه مقاومت کربلا نیز گفت: امور قرآنی در منطقه ضعیف است و با وجودی که مهد علم  و فرهنگ هستیم از داشتن نخبگان فرهنگی بی بهره‌ایم و نیاز است برای گسترش امور فرهنگی بویژه علوم قرآنی اعتبار بیشتری اختصاص یابد و به تربیت اساتید قرآنی و قاریان برجسته اهتمام داشته باشیم .
وی افزود: راه‌اندازی دارالقرآن در منطقه بسیار ضروری است و اگر می‌خواهیم جوانان از قرآن فاصله نگیرند باید فضای قرآنی بر جامعه حاکم شود.
در ادامه حجت‌الاسلام مختار اسماعیلی امام جماعت و مبلغ دینی، بحرانی دهیار دهستان آبکش، امیدرضاخسروی مسئول جهاد کشاورزی بردخون، حسین مهدویان مسئول بهداشت، احمد اسیری فرهنگی و عضو شورا، غلامرضا شهنیایی دهیار روستای شهنیاء، یوسف جعفری مسئول نمایندگی تربیت بدنی بردخون پیرامون مسائلی نظیر نشر احکام اسلامی در جامعه و کمبود اعتبارات فرهنگی و متخصص قرآنی و امام جماعت و روحانی و مبلغ در منطقه، ضرورت احداث خانه عالم و قرآنی، فعال سازی مساجد، لزوم اتحاد و وحدت، تقسیم اعتبارات فرهنگی، برگزاری جلسات در مساجد،پرهیز از افراطی گری در امور،گسترش فعالیت‌های ورزشی سخن گفتند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول