اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

افتتاح بخش زنان بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان

خبرگزاری فارس: بخش (الکتیو) یا مراقبت‌های ویژه از مادرانی که بارداری پر خطر دارند، با حضور مسئولان استانی در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان افتتاح شد.

افتتاح بخش زنان بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مراسم افتتاح بخش الکتیو بیمارستان آیت‌الله موسوی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های بهداشت جهانی در بهبود اوضاع بهداشتی کشورها آمار مرگ و میر نوزادان است، مرگ و میر نوزادان را استان زنجان به ازای هر 100 هزار تولد زنده 13.5 درصد عنوان کرد، که پایین‌تر از میانگین کشوری است.
رحیم سروری مرگ و میر نوزادان در کشورهای پیشرفته را در هر 100 هزار تولد زنده شش مرگ اعلام کرد و افزود: این آمار در بین کشورهای کمتر توسعه یافته به 2 هزار مرگ نیز می‌رسد، ضمن اینکه در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان آمار مرگ و میر نوزادان نسبت به استان زنجان بالا گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش زنان بیمارستان آیت‌الله موسوی 64 تخت در اختیار بخش زنان قرار داشت، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این بخش بیش از 30 تخت دیگر به مجموع تخت‌ها افزوده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر ارتقای ارائه خدمات به زنان پس از افتتاح بخش الکتیو خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بخش ناباروری در کنار این بخش در دستور کار دانشگاه علو پزشکی استان زنجان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اعزام دو متخصص ناباروری برای گذراندن دوره‌های آموزشی و بازگشت آنها به محل خدمت خود ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری مجوز احداث بخش ناباروری در کنار بخش زنان بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان اخذ شود.
سروری اضافه کرد: از بین 50 دانشگاه علوم پزشکی موجود در کشور 20 درصد از آنها مجوز احداث بخش ناباروری را دریافت کرده‌اند.
وی درباره اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از بخش جدید زنان بیمارستان آیت‌الله موسوی تصریح کرد: این بخش با هزینه‌ای در حدود 3 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان استاندارد نبودن تخت‌های بیمارستانی را قبل از راه‌اندازی بیمارستان آیت‌الله موسوی از جمله مشکلات بخش درمان استان برشمرد و تاکید کرد: با همت دولت نهم و افتتاح بیمارستان آیت‌الله موسوی بارقه امیدی در بخش بهداشت و درمان منطقه شمال‌غرب کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به پذیرش بیمار از استان‌های مجاور و حتی توریست‌ها در بیمارستان آیت‌الله موسوی گفت: تا کنون 453 عمل جراحی قلب در بخش قلب این بیمارستان انجام شده است.
سروری با بیان اینکه در سال 84 فقط 9 فوق تخصص در استان زنجان فعالیت می‌کردند، ادامه داد: در حال حاضر 35 فوق تخصص در استان حضور دارند، ضمن اینکه 15 نوع خدمات فوق تخصصی به بیماران در این استان ارائه می‌شود.
در ادامه رئیس بیمارستان آیت‌الله موسوی با اشاره به نیاز موجود در زنجان برای ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده به بیماران مراجعه کننده گفت: افزایش حدود 30 تخت به مجموع تخت‌های بخش زنان در این راستا انجام شده است.
حسن یاری بخش افتتاح شده در بیمارستان آیت‌الله موسوی را برای بستری شدن بیمارانی با حامله‌گی‌های خطرناک عنوان و تصریح کرد: با راه‌اندازی این بخش، ارائه آموزش به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی نیز در این بیمارستان ارتقا می‌یابد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول