اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: احیا و رونق دادن به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامتی جامعه در تمام ابعاد است.

امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار ‌در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر مشگین‌شهر اظهار داشت: هرگونه بی‌توجهی به این فریضه آرام‌آرام جامعه را از مسیر خود دور و در راه انحراف و انحطاط قرار می‌دهد که این بزرگ‌ترین آسیب برای جامعه اسلامی و مسلمانان است.
وی تصریح کرد: اگر در جامعه این فریضه نادیده گرفته شود بر حجم گناه و معصیت و منکرات افزوده شده و هیچ کس نمی‌تواند خود را مصون از نتایج و عواقب نامطلوب این امر بداند.
امام جمعه مشگین‌شهر با انتقاد از کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بی‌تفاوتی مردم را آفتی خطرناک توصیف کرد و افزود: اگر همین بی‌تفاوتی‌ها در مسایل مختلف در جامعه حاکم شده و روحیه افراد را تسخیر کند جامعه اسلامی آرام‌آرام رنگ اصالت و راستی را کم رنگ‌تر دیده و نمی‌تواند به تکالیف و وظایف خود عمل کند.
باوقار خاطر‌نشان کرد: با توجه به اوضاع کنونی جامعه در باب ترویج منکر بد‌حجابی و ارتباط بی‌قید و بند با نامحرمان شاهد کم رنگ شدن این فریضه الهی هستیم در حالی که بر هر مسلمانی وظیفه شرعی و دینی است تا از معصیت و گناه دوری کرده و نسبت به رواج آن تذکر بدهد.
وی عمل به این فریضه را بالاتر از نماز، روزه و سایر فرایض اعلام کرد و ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر احیای زیبایی‌ها در برابر زشتی‌ها و تقویت روح معنویت و سلامت دینی در جامعه است و کم رنگ شدن آن نیز به ناسالم بودن جامعه مربوط می‌شود.
باوقار اضافه کرد:‌ در مرحله بعد از بیان زبانی و لسانی در وحله بعدی اگر خطا و معصیتی در جامعه فراگیر شود این وظیفه دستگاه قضایی و انتظامی است که با فساد و منکرات به جد و شایسته برخورد کند.
این مقام مسئول گفت: ‌اگر اهمیت این موضوع بسیار زیاد نبوده و در حد حکم عادی بود قرآن کریم این قدر به احیای این فریضه از سوی مسلمانان تاکید نمی‌کرد و یک روند سالمی را برای نظام اسلامی ترسیم و تصویر نمی‌کرد.
به گزارش فارس، در این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر نیز ضرورت کار فرهنگی و اهمیت کار تبلیغی را در این زمینه با ارزش توصیف کرد و افزود: توأم کردن اقدامات قانونی و عملی بسیار ضروری به نظر می‌رسد و در بقا و تداوم حیات دینی و اسلامی نیز مؤثر است.
حجت‌الاسلام یدالله نعمتی تصریح کرد: کار فرهنگی، تبلیغی و عملی باید توأم و به صورت پشت سر هم انجام شود که در این راستا باید نهادهای مرتبط با عنایت به تخصیص اعتبارات لازم طرح‌ها و اقدامات فرهنگی را در جامعه انجام دهند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول