اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

قائم مقام بانک مرکزی خبر داد:

اختصاص 20 هزار میلیارد تومان برای مسکن و اشتغال

خبرگزاری فارس: قائم مقام بانک مرکزی از اختصاص 20 هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای مسکن و اشتغال خبرداد.

اختصاص 20 هزار میلیارد تومان برای مسکن و اشتغال
به گزارش خبرگزاری فارس سید حمید پور محمدی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از اختصاص 20 هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای مسکن و اشتغال در کشور خبرداد.
قائم مقام بانک مرکزی گفت: تسهیلات برای اشتغال خانگی که توسط نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و صندوق مهر امام رضا(ع) با تلفیق منابع بانکی و دستگاهی پرداخت میشود تا سقف 10 میلیون تومان افزایش یافته است.
پور محمدی جمهوری اسلامی را تنها کشوری در جهان دانست که کل شبکه بانکی آن بر اساس قانون عملیات بانکداری اسلامی و بدون ربا فعالیت دارد و در عین حال خاطر نشان کرد: طرح تحول بانکی به عنوان یکی از محورهای هفتگانه طرح تحول در سال جاری اجرا میشود.
قائم مقام بانک مرکزی خبرداد: طرح اصلاح قانون بانکداری اسلامی پس از 27 سال اجرا به زودی به همراه طرح قانون بانک مرکزی و قانون جدید بانکی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
ویگفت: تمام تلاش شبکه بانکی ارائه تسهیلات بهتر به مردم است و از صاحبنظران حوزه و دانشگاه خواست پیشنهادهای خود برای بهبود اصلاح قانون بانکداری اسلامی ارائه کنند.
پورمحمدی از اجرای سه عقد جدید اسلامی مرابحه، استصناع و خرید دین در شبکه بانکی خبرداد و گفت: گام جدیدی در بانکداری اسلامی برداشته خواهد شد.
وی با بیان این که عملیات بانکداری اسلامی واقعی است، گفت: شکستو ریسک در بانکداری اسلامی بسیار نادر است و پس از حوادث 11 سپتامبر بسیاری از کشورها خواستار به کار گیری قوانین بانکداری اسلامی شدند.
قائم مقام بانک مرکزی گفت: منابع مالی کشورهای اسلامی که در بانکهای خارجی قرار داشت، پس از حوادث 11سپتامبر با تحقیرهای غربیها علیه آن کشورها از بانکهای غربی خارج و به کشور مبدا برگشت و کشورهای اسلامی به منابع داخلی خود تکیه بیشتری زدند.
انتهای پیام/ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول