اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای برطرف کردن مشکل کم‌آبی؛

5 حلقه چاه عمیق در تالش بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: در راستای برطرف کردن مشکل کم‌آبی، پنج حلقه چاه عمیق کشاورزی اداره آبیاری تالش با اعتبار 2 میلیارد و 150 میلیون ریال به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

5 حلقه چاه عمیق در تالش بهره‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار تالش در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: تالش دارای 9 رشته رودخانه دائمی و 14 رشته رودخانه فصلی است.
محمود هادی‌نژاد افزود: کمبود سردهنه‌های بتنی، نبود سدهای کوچک برای استفاده صحیح از آب‌های جاری رودخانه‌ها در طول سال از مشکلات اصلی در تامین آب مطمئن کشاورزی در شهرستان است.
وی با بیان اینکه کشاورزان تالش با وجود منابع آبی بالا هرساله در فصل زراعی با کمبود آب مواجه میشوند، ادامه داد: این در حالی است که نیمی از آب بارندگی در این شهرستان استفاده نمیشود.
این مسئول در ادامه با تأکید بر ضرورت بیمه اراضی کشاورزی تالش خاطرنشان کرد: تالش بیش از 16 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که بیشترین نگاه ما به بیمه این اراضی توسط کشاورزان است.
وی با اشاره به فعالیت مطلوب صندوق بیمه کشاورزی در حمایت از کشاورزان گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف بیمه انواع محصولات کشاورزی و دامی به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف و سیاست‌های بخش کشاورزی در بانک کشاورزی تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
هادی‌نژاد ادامه داد: فعالیت بخش کشاورزی به دلیل اتکای زیاد به طبیعت و وابستگی آن به عوامل و شرایط جوی و محیطی همواره با ریسک همراه است.
به گفته وی، تولید کنندگان بخش کشاورزی همواره با خسارات ناشی از بروز حوادث قهری و بلایای طبیعی مواجه هستند و زندگی اقتصادی کشاورزان در معرض خطرات جدی قرار دارد. 
معاون فرماندار تالش تصریح کرد: رهایی از بحران‌های آینده در گرو اصلاح الگوی مصرف و برنامه‌ریزی است تا با استفاده صحیح از منابع طبیعی بهره‌وری را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه نهادینه شدن اصلاح الگوی مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، اذعان داشت: این امر مهم تنها توسط یک وزارتخانه یا ارگان دولتی امکان‌پذیر نیست و باید تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در این امر مهم منسجم و هدفمند عمل کنند.
هادی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی، بخش کشاورزی تالش بیشترین همت و کار خود را معطوف به افزایش بهره‌وری و اصلاح شیوه‌های آبیاری میکند. 
وی افزود: در هفته دولت جهاد کشاورزی و آبیاری تالش هر کدام چندین چاه عمیق را با اعتبارات بالایی حفر و تجهیز کرده‌اند که نشان دهنده عزم مدیران شهرستانی برای برطرف کردن مشکل کم‌آبی کشاورزان است. 
در پایان این مراسم پنج حلقه چاه عمیق کشاورزی اداره آبیاری تالش با حضور مسئولان و مردم کشاورز منطقه در پنج روستای تالش به طور همزمان به بهره‌برداری رسید. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول