اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛

جلد نوزدهم تفسیر موضوعی آیت‌الله جوادی آملی منتشر میشود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشگاه علوم وحیانی معارج گفت: 18 جلد از تفسیر موضوعی آیت‌الله جوادی آملی به چاپ رسیده و جلد نوزدهم آن با عنوان «امامت در قرآن» در شرف چاپ است.

جلد نوزدهم تفسیر موضوعی آیت‌الله جوادی آملی منتشر میشود
ابوالفضل خراسانی، عضو هیئت علمی و معاون پژوهشگاه علوم وحیانی معارج در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس اظهار داشت: پژوهشگاه علوم وحیانی معارج وابسته به بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا است که در مجموع رسالت و وظیفه اصلی این بنیاد ترویج اندیشه‌های آیت‌الله جوادی آملی است.
وی با استناد به تعبیر آیت‌الله مصباح یزدی درباره آیت‌الله جوادی آملی افزود:‌ ایشان رئیس فلسفه اسلامی است و در علوم عقول و منقول، جامع معقول و منقول است و شخصیتی است که هر روز یک درس تفسیر در حوزه برگزار می‌کنند و تمام همتش این است که تفسیر «تسنیم» به انتها برسد.
خراسانی گفت: تاکنون 45 جلد از تفسیر تسنیم به صورت نشر داخلی درآورده شده که تقریبا تا نصف قرآن می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که این تفسیر به 80 جلد برسد.
وی گفت: در زمینه عترت، شرح زیارت جامعه کبیره که کتاب «ادب فنای مقربان» است که 7 جلد از آن چاپ شده است و جلد هشتم آن در دستور کار قرار دارد.

* پژوهش پیرامون «رجال تفسیری» از ابتکارات آیت‌الله جوادی آملی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج ابراز داشت: 18 جلد از تفسیر موضوعی آیت‌الله جوادی آملی به چاپ رسیده و جلد نوزدهم آن با عنوان «امامت در قرآن» در شرف چاپ است.
وی بیان داشت: حدود 10 جلد از کتاب «رحیق مختوم» آیت‌الله جوادی آملی منتشر شده است و تا 15 جلد به صورت نشر داخلی درآمده است و در مجموع حدود 30 جلد می‌شود.
خراسانی تصریح کرد: شرح کتاب «فصوص» که در حقیقت شرح کتاب عرفان ابن‌عربی است و چند جلد از آن به صورت نشر داخلی درآمده است اما دغدغه فعلی استاد، تفسیر است.
وی گفت: 10 گروه علمی در این مجموعه فعالیت می‌کنند و آخرین گروه علمی که تازه تأسیس شده است در واقع گروه علمی نجوم است که در دو حوزه مباحث فقهی و پژوهش‌های قرآنی مربوط به قران در حال فعالیت است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج افزود: به دستور آیت‌الله جوادی آملی رصدخانه‌ای ایجاد شد تا مسأله استهلال ماه و از طرفی پژوهش‌های قرآنی انجام شود.
وی تاکید کرد: پژوهش پیرامون رجال تفسیری از جمله ایده‌های به روزی است که آیت‌الله جوادی آملی بیان کرده‌اند و در حال حاضر پروژه‌ای در این زمینه آغاز شده است و افرادی که در علوم حدیث و رجال و درایه متخصص هستند در حال حاضر بحث «رجال تفسیری» را کار می‌کنند که تا به حال چنین پژوهشی میان شیعه و سنی انجام نشده است و ابتکار نو و جدیدی است.  
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول