اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد:

اجرای 112 کیلومتر مسیرگشایی در تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از اجرای 112 کیلومتر مسیرگشایی و تعریض خیابان‌ها در این شهر خبر داد.

اجرای 112 کیلومتر مسیرگشایی در تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در مراسم‌ بهره‌برداری از چند‌ پروژه شهرداری منطقه شش اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی‌،خدماتی، فرهنگی و ورزشی توسط شهرداری تبریز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به مناسبت هفته دولت‌، هفته دفاع مقدس و عید سعید فطر نیز بالغ بر یک هزار میلیارد ریال پروژه جدید نیز آماده افتتاح شده است.
وی ‌افزود: همزمان با هفته دولت، عید سعید فطر و هفته دفاع مقدس 80 طرح و پروژه بزرگ و کوچک عمرانی، خدماتی، رفاهی، فرهنگی و تفریحی اجرا شده و در دست اجرای شهرداری تبریز‌، مناطق ده‌گانه و شرکت‌ها و سازمان‌های با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال ‌و از ابتدای شهریور ماه تا اواسط مهرماه جاری مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار می‌گیرد.
نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری از صدها میلیارد ریال پروژه شهری در شش سال گذشته توسط شهرداری تبریز گفت: در سایه تلاش‌های مجموعه شهرداری تبریز و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، شاهد عمران و آبادانی در شهر و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان هستیم.
شهردار تبریز در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه شهرداری تبریز همواره شعار خدمت بی‌منت را در سرلوحه فعالیت و اقدامات خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های شهرداری تبریز در بخش عمران و توسعه شهر موجب تحسین شهروندان، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی شده است.
نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری از چند‌ پروژه زیربنایی در سطح شهر تبریز طی چند روز آینده تاکید کرد: طرح تبادل امام علی (ع) به عنوان نماد توان و قدرت تخصصی و عمرانی شهرداری تبریز بوده و همزمان با هفته دفاع مقدس فاز چهارم و پایانی آن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

*هزینه 300 میلیارد ریالی برای ساماندهی مهرانه‌رود
وی همچنین با اشاره به پروژه مهم ساماندهی مهرانه‌رود خاطر نشان کرد: تاکنون شهرداری تبریز بیش از 300 میلیارد ریال برای ساماندهی مهرانه‌رود هزینه کرده که امیدواریم با اجرای کامل مصوبات سفر ریاست جمهوری شاهد آبدار کردن این مسیر باشیم.
شهردار تبریز در ادامه ‌به مسیرگشایی‌های متعدد در شهر تبریز اشاره کرد و گفت: در چند ‌سال اخیر شاهد اجرای112 کیلومتر مسیرگشایی و تعریض خیابان‌ها بودیم که این حجم در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده و این نشانگر توجه شورای شهر و شهرداری تبریز به رفاه و آسایش شهروندان است.
نوین با اعلام این که تلاش شهرداری برای افزایش سرانه فضای سبز شهری تبریز به 15 متر مربع در افق برنامه تبریز 90 است، افزود: با احداث 30 پارک و بوستان محله‌ای جدید در سال‌جاری، تداوم جنگلکاری عون بن علی و پارک کوهستان این هدف محقق خواهد شد.

*افزایش 4 متری سرانه فضای سبز در تبریز
وی همچنین تاکید کرد: اجرای سریع طرح جنگلکاری ارتفاعات عون بن علی، اجرای پارک بهشت عدن ( پارک کوهستان)، طرح توسعه چهار برابری پارک ائل‌گلی، پارک بزرگ تبریز، توسعه پارک‌ها و بوستان‌های محلی، تملک باغات لاله، چایکنار، رواسان و نیز اجرای طرح کاشت یک میلیون درخت و نهال در فضاهای خالی شهر از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین اقدامات شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز طی سال‌‌های گذشته بوده و با اجرای این طرح‌ها شهرداری تبریز موفق شد سرانه فضای سبز تبریز را از هشت متر در سال 84 به 12 متر در حال حاضر افزایش دهد.
شهردار تبریز اجرای موفق طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی شهر تبریز را مرهون تلاش کارگران دانست و گفت: چند  سال اخیر شهرداری تبریز در بحث تأمین معیشت، تضمین شغلی و ارتقای جایگاه حرفه‌ای کارگران، گام‌های مثبتی برداشته که از آن جمله می‌توان به اعمال نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران برای پرداخت به موقع حقوق کارگران، برخورد با پیمانکاران متخلف، همسان‌سازی احکام کارگزینی، زمینه‌سازی برای ادامه تحصیل کارگران از طریق مرکز آموزش علمی کاربردی و توسعه امکانات رفاهی و تفریحی کارگران اشاره کرد.
نوین با اشاره به افتتاح زباله‌گاه جدید و مدرن تبریز همزمان با هفته دفاع مقدس تاکید کرد: با توجه به مشکلات موجود در مرکز دفن قدیم و اشباع ظرفیت دفن زباله در این مرکز و از طرفی با توجه به این که دفع و دفن زباله‌های شهری تابع شرایط محیطی و فنی و بهداشتی است، شهرداری تبریز طی سه سال گذشته برنامه‌ریزی جامعی به منظور طراحی و احداث زباله‌گاه مدرن‌، مکانیزه و جدید و در کنار آن دیگر طرح‌ها و پروژه‌های مکمل و مرتبط با موضوع مدیریت پسماند را در دستور کار قرار داد که حاصل این برنامه‌ریزیها آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی چون مرکز دفن بهداشتی، کارخانه تولید کمپوست، کارخانه تفکیک زباله و تصفیه‌خانه شیرابه‌های زباله به فاصله‌ای اندک از هم بود.

‌*4700 تصاویر شهدای هشت سال دفاع تبریز را مزین می‌کنند
نوین همچنین با اشاره به اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس تصاویر 4700 شهید هشت سال دفاع مقدس در خیابان‌ها و معابر شهری نصب می‌شود، افزود: به منظور فضاسازی معنوی و عطرآگین کردن فضای شهر به نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، تصاویر این عزیزان توسط شهرداری‌های مناطق در خیابان‌ها و معابر شهر نصب خواهد شد.
وی  از تلاش همه جانبه شهرداری تبریز برای تسریع روند توسعه و عمران زیربنایی تبریز خبر داد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول