اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار شد:

ایجاد بیمارستان صحرایی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار ایجاد بیمارستان صحرایی در این استان شد و گفت: ایجاد بیمارستان صحرایی را در ستاد حوادث مترقبه گیلان دنبال میکنیم.

ایجاد بیمارستان صحرایی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی در مراسم افتتاح 4 پروژه پزشکی بیمارستان رازی این شهر با تبریک هفته دولت و فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: بیمارستان رازی به وسایل پزشکی تجهیز شده است.
وی به بهره‌برداری پروژه اکسیژن‌ساز در بیمارستان رازی رشت اشاره کرد و افزود: دستگاه اکسیژن‌ساز در حوادث غیرمترقبه مانند برف، سیل و حتی پدافند غیر عامل موثر است.
بهبودی خاطرنشان کرد: اکسیژن بیمارستان‌های رشت در بحران برف سال 83 در مدت 48 ساعت تمام شده بود و نمیتوانستند به بیماران خدمات اکسیژن ارائه دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان میزان اعتبار اجرای پروژه اکسیژن‌ساز بیمارستان رازی رشت را بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: دو مرکز تحقیقاتی نیز همزمان با بهره‌برداری از این پروژه افتتاح شد.
وی بازسازی بخش اورولوژی بیمارستان رازی رشت را در مرحله انتهایی دانست و تصریح کرد: بخش اورولوژی این بیمارستان در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری میرسد.
بهبودی با اشاره به بخش همودیالیز بیمارستان رازی رشت، یادآور شد: گیلان تا سال 88 فاقد بخش همودیالیز بوده و در سفر نخست هیئت دولت به گیلان این امر مصوبه شده و در حال حاضر با 42 تخت و امکانات بسیار مناسب در حال خدمات‌دهی به بیماران است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مجموع اعتبارات هزینه شده برای بخش همودیالیز بیمارستان رازی را 2 میلیارد و 800 میلیون ریال خواند و ابراز داشت: بیماران در 3 نوبت میتوانند همودیالیز شوند ضمن اینکه دستگاه‌ها کاملاً از استانداردهای بین‌المللی برخوردارند.
وی درمان و بهداشت را از مسائل مهم توصیف کرد و بیان داشت: تعدادی خانه بهداشت همزمان با هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری رسیده است.
بهبودی خواستار ایجاد بیمارستان صحرایی در گیلان شد و اذعان داشت: ایجاد بیمارستان صحرایی را در ستاد حوادث مترقبه استان دنبال میکنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مکان بیمارستان صحرایی مشخص شده است، متذکر شد: این بیمارستان قابل جمع کردن است و در مواقع اضطراری کاملاً باز میشود.
وی ادامه داد: کارکنان بیمارستان صحرایی از قبل مشخص میشوند و در مواقع اضطراری در فضاهای مختلف تخصصی و کارشناسی موثرند.
بهبودی با اشاره به اجرای پیوند کلیه در بیمارستان رازی رشت، افزود: بیش از 300 پیوند کلیه تا کنون در این بیمارستان انجام شده و برنامه‌هایی برای پیوند مغز استخوان و افزایش پیوند کلیه در بیمارستان رازی داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیمارستان رازی رشت را یکی از بیمارستان‌های مهم و قطب شمال کشور در شیمی درمانی و رسیدگی به بیماران سرطانی معرفی کرد و اظهار داشت: رادیوتراپی یکی از موارد مهمی است که باید از نظر مسائل راهبردی درمان استان به آن توجه ویژه شود.
وی با بیان اینکه دستگاه شتاب‌دهنده رادیوتراپی تهیه شده است، تصریح کرد: مکان آن با توجه به شرایط ویژه دستگاه شتاب دهنده که ضخامت بتون‌های دیوار باید بیش از 2 متر باشد، در حال آماده‌سازی است.
بهبودی آماده‌سازی مکان شتاب‌دهنده رادیوتراپی را به لحاظ فیزیکی و مهندسی ویژه عنوان کرد.
 
* درمانگاه فوق تخصصی رشت تا پایان ماه جاری افتتاح میشود
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم از افتتاح درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی رشت در زمینی به مساحت یکهزار و 200 مترمربع در 5 طبقه خبر داد و گفت: این درمانگاه با اعتبار 10 میلیارد ریال در خیابان انقلاب به بهره‌برداری میرسد.
عقیل قلیپور با بیان اینکه 20 متخصص و فوق تخصص هیئت علمی همزمان بیماران را با تعرفه دولتی در درمانگاه مذکور ویزیت میکنند، افزود: تمام اقدام‌ها در این درمانگاه مانند پذیرش، ترخیص، تشکیل پرونده و دیگر فرآیندهایی که برای ویزیت بیماران نیاز است، طبق استانداردهای جهانی ایزو انجام میشود.
وی راه‌اندازی بخش آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی، سونوگرافی، MRI و تجهیزات پزشکی را از دیگر برنامه‌های درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی رشت نامید و متذکر شد: مرکز جامع پزشکی تشخیص و ویزیت در رشت دایر میشود.
 
 
*افتتاح 4 پروژه پزشکی در بیمارستان رازی رشت
رئیس بیمارستان رازی رشت نیز در این مراسم بیان داشت: 4 پروژه بیمارستان رشت با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.
افشین شفقی با بیان اینکه پروژه‌ها بسیجیوار در مدت زمان کوتاهی به بهره‌برداری رسیدند، افزود: پروژه بخش مرکز تحقیقات بیماریهای پوست در زمینی به مساحت 150 مترمربع و صرف هزینه 700 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.
به گفته وی، 600 میلیون ریال برای ساختمان بخش مرکز تحقیقات بیماریهای پوست و بقیه بابت تجهیزات هزینه شده است.
شفقی گسترش دانش و پژوهش در زمینه بیماریهای پوست را از اهداف افتتاح این بخش برشمرد و یادآور شد: پروژه اکسیژن‌ساز بیمارستان رازی رشت نیز در زمینی به مساحت 150 مترمربع با اعتبار 5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس بیمارستان رازی رشت متذکر شد: اکسیژن با افتتاح دستگاه اکسیژن‌ساز از طریق لوله به بخش‌ها منتقل میشود.
وی ادامه داد: بخش اورولوژی بیمارستان رازی رشت نیز با اعتبار یکهزار و 200 میلیون ریال تعمیر و تجهیز شده است.
شفقی تعداد تخت‌های مصوب بیمارستان رازی رشت را 281 تخت برشمرد و اظهار داشت: تعداد 240 تخت در این بیمارستان فعال است و سالانه به طور میانگین حدود 130 هزار بیمار به صورت درمانگاهی و 20 هزار نفر به صورت بستری از خدمات بیمارستان رازی رشت استفاده میکنند.
رئیس بیمارستان رازی رشت مرکز تحقیقات گوارش و کبد، ریه، روماتولوژی، غدد، اورولوژی، سل، خون و پوست را از دیگر مراکز تحقیقاتی این بیمارستان برشمرد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول