اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر

مرحله دوم طرح تابستانه امداد و نجات هلال احمر از امروز در سراسر کشور آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آغاز مرحله دوم طرح تابستانه امداد و نجات هلال احمر به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در سراسر کشور از امروز خبرداد. اجرای این طرح تا 3 مهر ادامه دارد.

مرحله دوم طرح تابستانه امداد و نجات هلال احمر از امروز در سراسر کشور آغاز شد
حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و آغاز سفرهای نیمه دوم تابستان مرحله دوم طرح تابستانه امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از امروز 8 شهریور آغاز و 3 مهر ادامه دارد.

وی افزود: در این راستا 15 هزار نفر روز امدادگر با 779 دستگاه آمبولانس (31 درصد افزایش نسبت به سال گذشته) و 93 قایق نجات (116 درصد افزایش نسبت به سال گذشته) و 13 فروند بالگرد در این مدت به مسافران ارائه خدمات امدادی خواهند کرد.

درخشان تصریح کرد: در مرحله دوم طرح تابستانه امداد و نجات جمعیت هلال احمر با 416 پایگاه جاده‌ای، 64 پایگاه دریایی و ساحلی، 45 پایگاه کوهستان و 361 پایگاه شهری از امروز 8 شهریور تا سوم مهر که مصادف با پایان سفرهای تابستانه خواهد بود به مسافران خدمات امداد و نجات ارائه میشود.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست طرح تابستانه امداد و نجات جمعیت هلال احمر 2 هزار و 500 عملیات امداد و نجات صورت پذیرفت و در این مدت 12 هزار و 150 نفر دچار حادثه شدند که از این تعداد 750 نفر آنان برای درمان به مراکز پزشکی منتقل شدند.

درخشان بیان کرد: از تعداد کل حادثه‌دیدگان (12 هزار و 150 هزار نفر) تعداد 10 هزار و 200 نفر در حوادثی از جمله سیل امداد رسانی شدند و هزار و 950 نفر نیز در چنین حوادثی نجات یافند.

وی بیان داشت: همچنین شماره تلفن 147 سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در همه استان‌های کشور برای نجات جان هوطنان در حوادث فعال است و در این راستا تلفن 110 پلیس نیز با شماره 147 برای اطلاع از حوادث مشارکت دارد.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول