اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران:

نوسازی ماشین‌آلات معدنی نیازمند تسهیلات بانکی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: گرفتن تسهیلات از بانک‌ها برای معادن به غیر از بانک صنعت و معدن میسر نیست و این در حالی است که معدن‌داران برای نوسازی و خرید ماشین‌آلات معدنی که قیمت‌های بالایی نیز دارند نیازمند تسهیلات بانکی هستند.

نوسازی ماشین‌آلات معدنی نیازمند تسهیلات بانکی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی خانه صنعت و معدن مازندران، تشکل‌های صنعتی و معدنی مازندران در جلسه هم‌اندیشی صنعتگران و معدنکاران مازندران که به همت خانه صنعت و معدن مازندران و به میزبانی شرکت پیچ‌کوبان با حضور طاهایی استاندار مازندران و مدیران استانی برگزار شد دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون مسائل و معضلات صنعتی و معدنی مطرح کردند.
 
 
* توجه به بخش معادن
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن و نماینده انجمن معدن استان مازندران توجه به بخش معادن از جمله ذغال سنگ را ضروری خواند و خواستار کار اکتشافی معادن به میزان لازم در سطح استان شد.
محمدرضا باطنی خاطرنشان کرد: فقط شرکت البرز مرکزی کار اکتشافی انجام داده و بقیه مناطق استان کار اکتشافی خاصی صورت نگرفته است.
باطنی بیان داشت: برای انجام امور اکتشافی، مازندران از کارشناسان خبره و متخصص و ماهری برخوردار است.
وی ایجاد زیرساخت‌ها که از نیازهای اصلی معادن استان است را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: باید از طریق اعتبارات ملی هزینه و اجرا شود.
‌رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خاطرنشان کرد: دفتر سازمان زمین شناسی مستقر در استان تقویت شود.
‌وی پیشنهاد داد کمیته‌ای استانی برای تعیین تکلیف معادنی که دارای معارض‌های محلی است، ایجاد شود.
باطنی تصریح کرد: گرفتن تسهیلات از بانک‌ها برای معادن به غیر از بانک صنعت و معدن عملاً میسر نیست در صورتی که معدن‌داران برای نوسازی و خرید ماشین آلات معدنی که قیمت‌های بالایی نیز دارند نیازمند تسهیلات بانکی هستند.
 
 
* استفاده از ظرفیت سردخانه‌ها در فصل برداشت
رئیس انجمن سردخانه داران و سورتینگ داران استان مازندران نیز در این نشست گفت: باید از ظرفیت سردخانه‌ای استان به ویژه در فصل برداشت محصولات کشاورزی استفاده کافی صورت گیرد.
وی خواستار افزایش میزان حق الحفظ سردخانه‌داران شد و بیان داشت:  هزینه‌ها و تورم افزایش قابل ملاحظه‌ای در این بخش داشته است.
 
 
* ضرورت احداث تصفیه خانه در شهرک بشل
‌محمد ناظری، رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی استان مازندران خواستار انجام آسفالت و احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی بشل و ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش مورد نیاز و همچنین پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان شد.
 
*تشکیل کمیته صنایع شیمیایی و سلولوزی
نماینده انجمن صنایع همگن شیمیایی و سلولزی مازندران نیز خواستار تاسیس کمیته صنایع شیمیایی و سلولزی با محوریت بخش دولتی شد.
وی همچنین پیشنهاد احداث شهرک تخصصی صنایع شیمیایی و سلولزی در استان را داد.
مسعود رحمانی گفت: امکان توسعه صنایع بزرگ شیمیایی نظیر صنایع چوب و کاغذ مازندران در استان وجود دارد که مستلزم حمایت مسئولان است.
وی تصریح کرد: صنعت شیمیایی قبل از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها دچار مشکل و زیان شده‌اند که از این بابت نیازمند پشتیبانی و توجه مدیران است.
رحمانی خواستار بررسی نسبت به آسیب‌پذیر و تاثیرپذیر بودن آنها به صورت مجدد شد.
 
* واگذاری طرح‌ها به پیمانکاران بومی
رئیس کمیته آسفالت انجمن صنایع کانی غیرفلزی مازندران نیز از استاندار مازندران خواست که حوزه راهسازی و آسفالت پروژه‌های استانی به پیمانکاران بومی واگذار شود.
‌حسین گلی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود و مشکل کیفیت قیر و مخلوط، کیفیت آسفالت مطلوب نیست که این مشکل قابل رفع است.
‌دبیر انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران نیز در این نشست خواستار گازرسانی سریع‌تر به واحدهای آجر ماشینی استان و اجرای مصوبات ستاد هدفمندسازی یارانه در این زمینه شد.
علی شعبان‌پور همچنین تقاضای همراهی و مساعدت استاندار مازندران در مورد تهیه زمین مناسب برای احداث شهرک تخصصی سنگ در سه منطقه مرکز، غرب و شرق استان و اختصاصی زمین مناسبی در چند منطقه استان برای استقرار واحدهای تولید شن و ماسه به عنوان شهرک تخصصی شن و ماسه شد.
وی از طاهایی تقاضا کرد تا در پروژه‌های دولتی از پیمانکاران و تولیدات استانی بهره‌گیری شود.
این فعال بخش خصوصی خواستار تسریع در اختصاص تسهیلات و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی از جمله کانی غیرفلزی و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای چینی و رفع و یا کاهش آثار و تبعات تحریم‌های بین‌المللی در ارتباط با مواد اولیه و ماشین‌آلات خارجی شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول