اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح 5 پروژه عمرانی در شهرستان همدان

خبرگزاری فارس: همزمان با ‌هفته دولت در همدان 5 پروژه در شهرستان همدان افتتاح شد.

افتتاح 5 پروژه عمرانی در شهرستان همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همزمان با هفته دولت پنج پروژه با حضور استاندار همدان و تنی چند از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

*افتتاح تعاونی مسکن کانون معلمان همدان
فرماندار همدان در این مراسم، این پروژه را بسیار مستحکم قلمداد کرد و گفت: امر مسلم این است که در این پروژه همه نظارت‌های لازم به طور قطع رعایت شده است.
حسن قهرمانیمطلق با اشاره به قیمت تمام شده هر متر از این پروژه، تصریح کرد: بالا بودن این رقم کاملاً طبیعی است چرا که در این پروژه هم بحث خرید زمین مطرح است و هم بحث ساخت و ساز؛ اما در پروژه‌های مسکن مهر، دولت زمین را به صورت رایگان در اختیار قرار میدهد.
وی با اشاره به ساخت مجتمع‌های مختلف مسکونی برای فرهنگیان، خاطرنشان کرد: در قالب مسکن مهر در شهرستان همدان 12 هزار و 707 واحد عقد قرارداد شده است و البته در این راستا تعاونیهای مختلفی نظیر 23 تعاونی کارگری، 17 تعاونی کارمندی و 41 تعاونی مشاغل آزاد فعال هستند.
فرماندار همدان با بیان اینکه تعهد شهرستان همدان در باب مسکن مهر 6 هزار و 80 واحد مسکن مهر است، خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که تا پایان سال جاری بیش از این تعداد را تحویل دهیم چرا که اکنون که نیمه سال است 2 هزار و 120 واحد از این تعهد را در سطح شهرستان پر کرده‌ایم.
وی با اشاره به تعاونیهای صنعتیساز نیز ابراز داشت: مبلغ  25 میلیون تومان وام برای هر واحد مسکونی تعاونیهایی که در قالب صنعتیساز ساختمان‌هایی را میسازند و مبلغ 20 میلیون تومان نیز برای واحدهای غیر صنعتیساز وام اختصاص مییابد.
سرپرست اداره تعاون شهرستان همدان نیز اظهار داشت: این تعاونی زیر پوشش اداره تعاون شهرستان همدان و توسط مجموعه‌ای از بانون استان به ثبت رسیده است.
قاسم جهان‌آرا گفت: این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و 22 متر مربع واقع در خیابان شهیدفهمیده، نرسیده به میدان قائم(عج) اجرا شده است
وی تصریح کرد: این پروژه در دو بلوک A و  B، مجموعاًً در 36 واحد و با میانگین متراژ 100 متر مربع برای هر واحد، احداث شده است.
سرپرست اداره تعاون شهرستان همدان، افزود: مدت زمان اجرای پروژه، با احتساب زمان‌های از دست رفته به دلیل بارندگیهای فصلی، مسائل اداری و... حدود 36 ماه است.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر متر مربع بین 600 تا 650 هزار تومان برآورد شده است، اضافه کرد: برای هر واحد 120 میلیون ریال تسهیلات اخذ شده و مجموع سرمایه‌گذاری کل پروژه بالغ بر 2 هزار و 350 میلیون ریال پیش‌بینی میشود.
به گفته جهان‌آرا، تعاونی مسکن بانوان میتواند به عنوان الگوی فعالیت و حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی در سطح استان و کشور مطرح شود.
 
 
*افتتاح تعاونی مسکن بانوان شاغل در ادارات
سرپرست اداره تعاون شهرستان همدان در این مراسم اظهار داشت: این تعاونی زیرپ وشش اداره تعاون شهرستان همدان و توسط مجموعه‌ای از فرهنگیان استان به ثبت رسیده است.
قاسم جهان‌آرا بیان کرد: پروژه فعلی در زمینی به مساحت یک هزار و 670 متر مربع واقع در خیابان فرهنگ، روبه‌روی مرکز رشد دانشگاه بوعلیسینا اجرا شده است.
وی تصریح کرد: این پروژه در چهار بلوک A، B، C و D، مجموعاً در 52 واحد و با میانگین متراژ 90 متر مربع برای هر واحد، احداث شده است.
سرپرست اداره تعاون شهرستان همدان، مدت زمان اجرای این پروژه را با احتساب زمان‌های از دست رفته به دلیل بارندگیهای فصلی، مسائل اداری و... حدوداً 50 ماه ارزیابی کرد.
وی، قیمت تمام شده هر متر مربع بین 7 هزار تا 7 هزار و 500 هزار ریال برآورد کرد و افزود: برای هر واحد 170 میلیون ریال تسهیلات اخذ شده است.
 
 
*افتتاح فاز دوم چاپخانه پیام رسانه
نصب دستگاه چاپ دوورقی چهار رنگ برای نخستین بار در استان همدان که امکان چاپ چهاررنگ همزمان را به وجود میآورد و توان چاپ 10 هزار برگ در ساعت را دارد و چهار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
مبلغ سرمایه‌گذاری این پروژه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال آورده مؤسسه توسط سهام‌داران چاپخانه شامل فعالان عرصه رسانه از جمله خبرنگاران روزنامه همدان‌پیام بوده است.
پیش‌بینی جلوگیری از خروج مبلغ 5 میلیارد ریال سرمایه استان در هر سال و جذب حدود 2 میلیارد ریال گردش مالی از استان‌های همجوار، ارتقای کیفیت، کاهش هزینه چاپ و افزایش سرعت کار، تقویت صنعت مادر چاپ در استان و تثبیت و تبدیل عملی همدان به مرکزیت چاپ غرب کشور، کمک به توسعه فرآیند بسته‌بندی محصولات در استان به خصوص برای محصولات غذایی و سفال لالجین و جلوگیری از خروج حجم عظیم سرمایه مالی پوسترهای تبلیغاتی انتخاباتی در اسفندماه سال جاری از جمله ویژگیهای این پروژه است.
مدت زمان اجرای این طرح یک ماه بوده است.

*افتتاح پروژه پارکینگ طبقاتی مظفریه
استاندار همدان در این مراسم، امر گسترش تعداد پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر را امری ضروری دانست و گفت: این آینده‌نگری به ارتقای زندگی شهری در شهرستان کمک میکند.
کرم‌رضا پیریایی خاطرنشان کرد: استانداری باید کمک کند تا مسیری را که شهرداری همدان در راستای رفاه هر چه بیشتر شهروندان در نظر گرفته است، باقوت پیموده شود.
شهردار همدان نیز بیان کرد: با توجه به تراکم تعداد خودرو در این منطقه، این پارکینگ در چهار طبقه احداث شده است که میتواند گام مؤثری در راستای کاهش بار ترافیکی منطقه مرکز شهر باشد.
مسعود عسگریان تصریح کرد: با توجه به تنگ و باریک بودن کوچه‌های منطقه مظفریه و مرکز شهر درصدد هستیم با مشارکت بخش خصوصی رو به روی حمام قلعه یک پارکینگ دیگر با ظرفیت 180 خودرو کلنگ‌زنی میشود.
این پروژه در چهار طبقه احداث شده که ظرفیت پارک 150 دستگاه خودرو را دارد و در محل خیابان شریعتی-کوچه استر-پشت حمام قلعه احداث شده است که مجهز به آسانسور، سیستم اطفاء حریق و دوربین مدار بسته نیز هست.

*افتتاح پروژه بوستان تفریحی پرواز
استاندار همدان در این مراسم اظهار داشت: شهرستان و استان همدان با توجه به انسجام و اتحاد بین مسئولانش مایه نمونه بودن است.
کرم‌رضا پیریایی بیان کرد: برای شهر بوعلی، باباطاهر و پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین مایه مباهات است که با افتتاح پروژه‌های این چنینی جایگاه خود را ارتقا دهد چرا که همدان به مرکز استان است.
وی تأکید کرد: ظرفیت‌های موجود در شهرستان همدان باید به خوبی به فعل تبدیل شده و تقویت شود که با لطف خدا این مهم در حال تحقق است.
استاندار همدان با اشاره به تشکیل جلسه‌ای در آینده در شورای شهر همدان ابراز داشت: این جلسه در راستای تصمیم‌گیری مسائل شهرستان همدان از جمله پروژه روگذر آیت‌الله نجفی است.
شهردار همدان نیز با بیان اینکه مساحت پروژه بوستان تفریحی پرواز 11 هزار و 700 متر مربع است، تصریح کرد: این پروژه با اعتبار 450 میلیون تومان احداث شده است که البته این مبلغ منهای تملک است.
مسعود عسگریان با بیان اینکه پروژه بوستان پرواز در بهترین نقطه شهر همدان احداث شده، گفت: در احداث آن، به هیچ عنوان از آب شرب شهری استفاده نشده و تماماً از آب چاه بهره گرفته شده است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول