اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

ملاک در پرداخت فطریه خوراک مردم شهر است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: ملاک در نوع فطریه، خوراک مردم شهر است نه خوراک شخص بنابراین با توجه به اینکه مردم هم نان و هم برنج می‌خورند، تفاوتی در پرداخت فطریه بر حسب یکی از آن دو نیست.

ملاک در پرداخت فطریه خوراک مردم شهر است
گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در آخرین جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: برای اثبات رویت هلال ماه شوال باید انتظار امشب را بکشیم البته به احتمال قوی امروز، آخرین روز ماه مبارک رمضان و فردا عید سعید فطر است.
وی افزود: ستاره‌شناسان نیز خبر دادند امشب، ماه حتی با چشم غیر‌مسلح نیز قابل رویت است با این وجود، این سخن دلیل نیست بلکه امشب باید ثابت شود که رویت ماه شوال شده است.
این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد: هیچ مشکلی پیش نیاید و فردا به صورت شفاف، برای همه ما عید باشد اما تکلیف شرعی برای حکم قطعی موکول به امشب خواهد بود.
وی بیان داشت: چنانچه ثابت شود فردا عید سعید فطر است، فطریه‌ها را قبلا پرداخته و سپس در نماز عید که نمازی پربرکت است شرکت می‌کنید و اگر در نظر دارید به اشخاصی بدهید و آنها حاضر نیستند، فطریه را کنار گذاشته پس از دسترسی به آن فرد پرداخت کنید.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به میزان و نوع فطریه تاکید کرد: ملاک در نوع فطریه، خوراک مردم شهر است نه خوراک شخص بنابراین با توجه به اینکه مردم هم نان و هم برنج می‌خورند، تفاوتی در پرداخت فطریه بر حسب یکی از آن دو نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوره نوح ابراز داشت: عدم وحشت از تنهایی در مسیر حق، مسئله مهمی است که انبیا به ما آموختند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اعزام بسیاری از جوانان برای تحصیل در خارج از کشور، گفت: این جوانان اگر در شهری وارد شدند که تمام مغازه‌ها مشروب فروشی می‌کنند، نباید لب به مشروب بزنند و از تنهایی در مسیر هدایت هرگز وحشت نکنند.
وی همسر نوح(ع) را یکی دیگر از بخش‌های زندگانی نوح پیامبر عنوان کرد و افزود: همسران حضرت نوح و حضرت لوط به عنوان زنان کافر و خیانتکار در قرآن معرفی شدند.
آیت‌الله مکارم شیرازی به وجود الگوهای زنان متدین در قرآن اشاره کرد و افزود: همسر فرعون و حضرت مریم(س) الگوی خوبی برای مردان هستند تا بدانند زنان چادری و دیندار بودند که به شما رای دادند چرا حالا مزاجشان عوض شده و در پی به دست آوردن آراء اقلیت غیر مومن هستند؛ این یعنی نمک خوردن و نمکدان شکستن.
وی در ادامه به مقایسه آیاتی از قرآن کریم با تورات پرداخت و اظهار داشت: با مقایسه قرآن کریم با دیگر کتاب‌ها به معجزه بودن قرآن کریم پی می‌بریم.
این مرجع تقلید در پایان خطاب به جوانان گفت: اذکاری که به شما داده می‌شود که از ائمه(ع) نرسیده است، اعتباری ندارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول