اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین روز از هفته دولت؛

طرح آبرسانی چترود کرمان بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: در آخرین روز از هفته دولت طرح آبرسانی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک طرح فرهنگی در چترود کرمان انجام شد.

طرح آبرسانی چترود کرمان بهره‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در آخرین روز از هفته دولت پیش از ظهر امروز طرح آبرسانی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ساختمان کتابخانه عمومی شهر چترود کرمان صورت گرفت.
بهنام سعیدی فرماندار کرمان در مراسم افتتاح این طرح‌ها با اشاره به خدمات دولت طی چند سال اخیر در مناطق محروم اظهار داشت: افتتاح طرح آبرسانی به چترود نیز یکی از این خدمات ماندگار دولت است.  
وی بیان داشت: ساکنان بخش چترود تاکنون شب‌ها از نعمت آب آشامیدنی محروم بودند که با بهره‌برداری از این پروژه دیگر شاهد این مشکل نیستند.
وی با بیان اینکه فشار آب بخش چترود نسبت به جمعیت این بخش کم بوده است، گفت‌: یکی از اهداف اجرای این پروژه افزایش فشار آب در کنار رفع مشکل قطع آب چترود بوده است.
سعیدی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به چترود با 3 هزار و 200 متر لوله چدنی با قطر 300 اینچ اجرا شده است، ابراز داشت: این طرح 700 میلیون تومان هزینه داشته است.
وی زمان اجرای طرح آبرسانی به چترود را 55 روزه اعلام و تصریح کرد: اجرای این طرح به صورت جهادی انجام شده است.
به گزارش فارس، 2 هزار و 200 مشترک با جمعیت بیش از 12 هزار نفر در چترود و 3 هزار نفر در کاظم‌آباد از مزایای اجرای طرح آبرسانی به چترود بهره‌مند شدند.
همچنین امروز عملیات اجرایی کتابخانه عمومی شهر چترود آغاز شد.           
فرماندار کرمان در این مراسم با اشاره به رویکرد فرهنگی دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور به عنوان یکی از نیازهای جامعه اظهار داشت: اشاعه فرهنگ کتابخوانی موجب رشد و ارتقای فرهنگ جامعه می‌شود.
سعیدی گفت: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه با گسترش مکان‌های فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها امکانپذیر است.
وی ساکنان بخش چترود را ولایی، فرهنگی و معتقد معرفی کرد و بیان داشت: احداث کتابخانه در این بخش به عنوان یک نیاز احساس می‌شد.
سعیدی با اشاره به اینکه به منظور اجرای طرح کتابخانه عمومی چترود 180 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: این ساختمان با 250 متر‌ مربع زیربنا در فاز اول احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه زمین واگذار شده به منظور احداث کتابخانه عمومی چترود به صورت رایگان واگذار شده است، تصریح کرد: اعتبار احداث این مجموعه فرهنگی از اعتبارات شاخصه فرهنگی هزینه می‌شود.
سعیدی خاطرنشان کرد: دو قرائت‌خانه، دو بخش دیداری و شنیداری با گنجایش 60 نفر در سالن مطالعه از جمله ویژگی‌های کتابخانه عمومی بخش چترود است.
وی گفت: افتتاح این کتابخانه در دهه فجر سال جاری طبق قول اداره کل کتابخانه‌های استان کرمان انجام می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول