اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست آستارا خبر داد:

دستگیری 10 شکارچی متخلف در آستارا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آستارا از دستگیری 10 شکارچی متخلف توسط ماموران اجرایی گارد محیط زیست این شهرستان خبر داد.

دستگیری 10 شکارچی متخلف در آستارا
ساسان اکبریپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به نحوه دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت شده این شهرستان که به دلیل بارندگیهای اخیر شرایط مناسبی برای شکار ایجاد شده بود، اظهار داشت: تعدادی از شکارچیان متخلف و فرصت‌طلب بدون اخذ مجوزهای قانونی و بدون پروانه شکار اقدام به ورود به مناطق محافظت شده محیط زیست از جمله تالاب استیل و تالاب آق و  پناهگاه حیات وحش لوندویل کرده بودند که با حضور به موقع ماموران گارد محیط زیست تعداد 10 نفر از این متخلفان به همراه اسلحه شکاری در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.
وی با تاکید بر اینکه همه شکارچیان غیرمجاز دستگیر و اسلحه شکاری آنها در حین ارتکاب جرم توقیف شده است، تصریح کرد: به دنبال دستگیری شکارچیان غیرمجاز و فرصت‌طلب با تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.
رئیس اداره محیط زیست آستارا کشف و ضبط دو قبضه اسلحه شکاری قاچاق توسط ماموران گارد محیط زیست را از اقدام‌های دیگر محیط‌بانان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه پروانه شکاری در سال جاری هنوز صادر نشده است در صورت اقدام به شکار، اسلحه شکارچیان غیرمجاز توسط ماموران گارد محیط زیست توقیف می‌شود و محیط زیست گیلان نیز از صدور پروانه شکار به آنها خودداری می‌کند.
اکبری‌پور تاکید کرد: هر گونه شکار توسط اسلحه‌های بادی و بدون اخذ پروانه شکار ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
وی از صدور دفترچه شکار توسط محیط زیست آستارا خبر داد و بیان داشت: در هفته جاری صدور دفترچه شکار در محیط زیست آغاز شده که لازم است شکارچیان مجاز با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه شکار به این اداره مراجعه کنند.
رئیس اداره محیط زیست آستارا در باره وضعیت نامناسب محل دفن زباله در داداش‌آباد این شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیریهای محیط زیست آستارا و دستور فرماندار و همت و توجه ویژه شهرداری آستارا بودجه مناسبی برای ساماندهی محل دفن زباله اختصاص یافته که در آینده نزدیک محل دفن زباله به صورت مناسب و مطلوب ساماندهی می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول