اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌نجاریان‌زاده ‌در گفت‌وگو با ‌فارس:

نماز عید فطر پرچمی در برابر استبداد است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مسلمانان روز عید فطر با اقامه نماز پرچمی در برابر استبداد، زورمداری و زرمداری علم می‌کنند.

نماز عید فطر پرچمی در برابر استبداد است
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک عید سعید فطر با اشاره به نظر اسلام درباره عید اظهار داشت: اسلام برای عید ارزش ویژه‌ای قائل شده و روز عید فطر را به عنوان جایزه و پاداش مومنان و روزه‌داران مطرح کرده است.
وی به وجه تشابه قیامت و عید فطر اشاره کرد و افزود: همانطوری که انسان‌ها در قیامت از قبرها بیرون می‌آیند؛ در روز عید فطر مردم به سوی نماز عید فطر در حرکت هستند و برخی شاد و مسرور و برخی به دلایلی ناراحت هستند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: برخی در روز عید فطر خجالت‌زده و شرمنده هستند که موفق به گرفتن روزه نشده‌اند و عذرها و بهانه‌های بی‌ارزش را اساس سرپیچی از امر پروردگار در زمینه روزه‌داری قرار داده‌اند.
وی با بیان اینکه عید فطر بازگشت به خویشتن خود انسان است، گفت: در این عید باید به تجدید نظر در اعمال و رفتار بپردازیم و پرونده اعمال خود را بررسی کنیم تا در قیامت شرمنده و روسیاه نشویم.
نجاریان‌زاده با اشاره به اهمیت اقامه نماز عید فطر در شرایط کنونی اذعان داشت: اکنون جرقه بیداری در کشورهای اسلامی زده شده و مسلمانان روز عید فطر با اقامه نماز پرچمی در برابر استبداد، زورمداری و زرمداری علم می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: پیش از نماز عید فطر لازم است زکات فطره پرداخت و نسبت به فقرا و ایتام توجه شود و پس از ایتام داخلی به سراغ مردم سومالی رفته و بر اساس روحیه انسانیت کمک‌هایی در هنگام اقامه نماز عید فطر جمع‌آوری شود تا این کشور از فقر و بدبختی نجات پیدا ‌کند.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول