اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرماندار سیرجان:

بارندگی 700 راس دام را در سیرجان تلف کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار سیرجان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر در سیرجان 700 رأس دام تلف شدند، 6 واحد انبار علوفه تخریب، 60 تن پسته کال در میدان‌های ضبط پسته طعمه سیل و چاه‌های کشاورزی منطقه دچار خسارت کلی شدند.

بارندگی 700 راس دام را در سیرجان تلف کرد
‌محمدعلی توحیدی پس از بازدید از مناطق مختلف سیل‌زده شهرستان سیرجان به دلیل بارندگی‌های روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این سیل طی 50 سال گذشته در شهرستان سیرجان بیسابقه است و 2 نفر از همشهریان در رودخانه عین‌البقر با خودرو خود طعمه سیل و جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مصدوم شده است.
وی افزود‌: روستاهای بوجان‌، کهن‌شهر علیا و سفلی، نوکهن‌، بلورد‌، مهدیآباد‌، عین‌البقر و مناطق چاه‌قلعه، ملکآباد و گلستان دچار خسارات بیشتری شدند که 2 هزار و 700 هکتار باغ‌های پسته این مناطق به میزان 60 درصد نابود شد.
توحیدی بیان داشت: همچنین 700 رأس دام تلف شدند، شش واحد انبار علوفه تخریب، 60 تن پسته کال در میدان‌های ضبط پسته طعمه سیل و چاه‌های کشاورزی منطقه دچار خسارت کلی شدند.
وی گفت‌: محورهای سیرجان ـ بندرعباس‌، سیرجان ـ بافت‌ و سیرجان ـ شیراز دچار خسارات کلی سیل و بریدگی شانه محورها شده به طوری که محور سیرجان ـ بندرعباس‌ سه ساعت مسدود و با همکاری راهداری و هلال‌احمر این محور بازگشایی شد.
توحیدی از تخریب و آب‌گرفتگی بیش از 80 منزل مسکونی در روستاهای یاد شده خبر داد و افزود‌‌: خسارت‌های این حادثه میلیاردها تومان است که توسط کارشناسان به طور دقیق اعلام می‌شود.
فرماندار سیرجان بیان داشت: باران سیل‌آسا شهرستان سیرجان کانال‌های آبیاری کشاورزی را نیز به طور جدی دچار خسارت کرده و از مزارع علوفه نیز دچار سیل گرفتگی شدند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول