اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

ارتقای کیفیت خدمات بخش‌ نوزادان در شیراز

خبرگزاری فارس: معاون مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توسعه و تجهیز بلوکهای زایمان‌، بخش‌های نوزادان و مراقبت‌های ویژه نوزادان و همچنین ارتقای کیفیت خدمات در آن بخش‌ها خبر داد.

ارتقای کیفیت خدمات بخش‌ نوزادان در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نیما فداکار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انجام فعالیت‌هایی در زمینه ارتقا‌بخشی به بخش درمان و مراقبت از نوزادان از ابتدای سال 89، در تلاش است تا طی برنامه پنج ساله بتواند مرگ و میر فعلی نوزادان در کشور که نزدیک به 16 در هزار تولد است را به کمتر از هشت در هزار تولد، مشابه کشورهای توسعه یافته، کاهش دهد.
وی ابراز داشت: شایع‌ترین علت مرگ و میر نوزادان، تولدهایی بوده که به دنبال مراقبت‌های نامناسب دوران حاملگی به صورت زودرس انجام شده است.
فداکار گفت: زن و شوهر با مراجعه منظم برای انجام مراقبت‌های قبل ازحاملگی،‌ حین حاملگی و پس از تولد نوزاد،‌ میتوانند در افزایش سلامت مادر و کودک تلاش کنند.
در ادامه این گفت‌وگو رئیس اداره تجهیزات پزشکی و سفارشات خارج دانشگاه نیز بیان کرد: با توجه به برنامه سطح‌بندی خدمات پریناتال و لزوم تجهیز کردن مراکز درمانی سطح‌بندی شده به تجهیزات پزشکی پیشرفته،‌ در مرحله نخست در اواخر سال 89 بیش از 250 میلیون تومان صرف این مسئله شده است.
ابوالفضل هاشمی افزود: در چهار ماهه ابتدای سال جاری نیز 350 میلیون تومان صرف ارائه این تجهیزات به 25 مرکز درمانی شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: این اقدامات در بیمارستان‌های حضرت زینب (س)، شوشتری، حافظ و نمازی در شیراز و مراکز درمانی مرودشت، کازرون، داراب، اقلید، لار، گراش، فیروزآباد،‌ نیریز، لامرد، بوانات، خرمبید، خنج، پاسارگاد‌، ارسنجان، سپیدان، استهبان، زرین دشت،‌ قیروکارزین، سروستان و آباده انجام شده است.
هاشمی همچنین از تجهیز پنج آمبولانس در شهرستان‌های آباده، داراب، گراش، مرودشت و کازرون به دستگاه‌های تهویه مصنوعی، پالس اکسیمتر، سرنگ پمپ و ... به منظور انتقال و مراقبت صحیح مادر و کودک به صورت سالم و علمی خبر داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول