اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

وزیر کشور خبرداد:

رشد 5 برابری واگذاری اتوبوس به شهرداریها

خبرگزاری فارس: وزیر کشور از رشد5 برابری واگذاری اتوبوس به شهرداریها و تأمین مبلغ 4 میلیارد فاینانس برای توسعه قطار شهری سراسر کشور خبر داد.

رشد 5 برابری واگذاری اتوبوس به شهرداریها
به گزارش خبگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مصطفی محمدنجار اظهار داشت: مجموعه اقدامات عمرانی، انسدادی، تجهیزاتی و کنترل‌های اطلاعاتی برای ایجاد حریم امنیتی مرزهای کشور، در دوره اخیر بیش از 1200 درصد رشد داشته است.

وزیر کشور افزود: در حوزه سیاسی با توجه به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در انتهای سال جاری ستاد انتخابات کشور را مطابق قانون تشکیل داده‌ایم و کمیته‌های مختلف اجرائی آن شکل گرفته است. 

نجار گفت: در اجرای قانون اساسی لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس تدوین شده و هم اکنون در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در دوره اخیر 62 شهرستان، 97 بخش، 138 شهر، برابر قانون تأسیس شده است، ضمن اینکه 21 فرمانداری ویژه علیرغم امکانات محدود ما و بدون توسعه تشکیلاتی راه اندازی شد.

وزیر کشور به حوزه هماهنگی امور عمرانی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از فعال‌ترین دوره‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم، بعنوان مثال در امر توسعه حمل ونقل عمومی در شهرهای مختلف کشور، رشد 5 برابری واگذاری اتوبوس با واگذاری یارانه ای بیش از 15هزار دستگاه و توسعه ناوگان مینیبوسرانی با اختصاص بیش از 7000دستگاه و تامین مبلغ 4 میلیارد فاینانس برای توسعه قطار شهری شهرهای کشور و رشد 5 برابری اعتبارات آن را شاهد بوده‌ایم.

وی همچنین افزود: بیش از 2 هزار و 330 میلیارد ریال بابت بلیت مترو و اتوبوس یارانه پرداخت کرده‌ایم، علاوه بر این‌ها در مجموع در کشور بیش از پنج هزار و پانصد میلیارد ریال به توسعه حمل و نقل عمومی کمک شده است و در سایر بخش های مرتبط با مسائل مختلف عمرانی شهرستان‌ها، فقط در سال 89 بیش از 22 هزار میلیارد ریال کمک دولت به شهرداریها بوده است. و در سال 90 هم، این میزان انشالله رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وزیر کشور در مورد حوزه‌های امنیتی و انتظامی اظهار داشت: با توجه به پیچیدگیهای جدیدی که در مسائل داریم بحمد الله با توانائیهای روزافزون دستگاه‌های مسؤول دراین عرصه، هماهنگیهای بسیار خوبی را ایجاد کرده‌ایم، مجموعه اقدامات عمرانی، انسدادی، تجهیزاتی و کنترل‌های اطلاعاتی برای ایجاد حریم امنیتی مرزهای کشور، در دوره اخیر بیش از 1200 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی، با انتخاب همزمان رویکرد‌های ایجابی و سلبی، سعی کردیم نقش فعالی را در فضای اجتماعی دنبال کنیم و بهمین منظور برنامه ملی کاهش آسیب‌ها و ارتقاء سرمایه اجتماعی را تدوین کردیم.
همچنین در جهت تولید محتواهای فرهنگی آموزشی متناسب با رویکرد‌های فرهنگی نظام در مسائل اجتماعی، اقدامات مهمی گام‌های بلندی برداشته شده که به تدریج شاهد آثار عملی آن خواهیم بود.

وزیر کشور در ادامه به مسائل مرتبط با مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: کار ساخت راه اندازی اتاق‌های مدیریت بحران در 24 استان کشور با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد تومان آغاز شده است که تاکنون بیش از 55 درصد رشد فیزیکی داشته است.

همچنین علاوه بر این بیش از یک میلیون و یکصد هزار واحد مسکونی در کشور در بخش روستایی مقاوم سازی شده‌اند که آثار این تلاش را در حوادث اخیر شاهد بوده‌ایم،ظرفیت و توان امدادی کشور ارتقاء پیدا کرده و برای عملکرد کارآمد تر سیستم‌های امداد، قطب‌های پشتیبانی عملیات امداد و نجات 9 گانه در کشور تأسیس شده است.
 
وزیر کشور به پیگیری تدوین طرح جامع خطرپذیری کشور اشاره کرد و گفت: کل پروژه‌های اجرا شده برای پیشگیری از سیل و زلزله حدود 300 مورد بوده است، این رقم اکنون به قریب به 1200 پروژه رسیده است، مقایسه جذب اعتبارات هزینه شده در اجرای این پروژه ها این مقدار رشد را نشان میدهد، از کمتر از 8 هزار میلیارد ریال در گذشته، به رقم حدود 25 هزار میلیارد ریال رسیده‌ایم.
انتهای پیام/گ
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول