اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها؛

صنایع کوچک در استان فارس روزانه عارضه‌یابی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ضرورت حمایت از صنایع کوچک، گفت: در این زمینه وضعیت صنایع روزانه بررسی و صنایع مشکل‌دار شناسایی و عارضه یابی میشوند.

صنایع کوچک در استان فارس روزانه عارضه‌یابی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی همت در نخستین گردهمایی معاونان صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی منطقه جنوب کشور اظهار داشت: با توجه به سهم بیش از 90 درصدی صنایع کوچک در بخش صنعت کشور، لزوم حمایت از این صنایع به عنوان اولویت و راهبرد ویژه در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران مورد توجه جدی قرار دارد. 
همت افزود: تقویت و حمایت از صنایع کوچک منجر به توسعه اشتغال، افزایش تولید و در نتیجه پویایی بخش صنعت میشود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف حمایتی از صنایع کوچک در سطح کشور با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در حال انجام است گفت: اجرای مناسب و کامل این برنامه‌ها میتواند در توانمندسازی صنایع کوچک و ارتقای آنها نقش بسیار مهمی را ایفا کند.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با هدف تقویت و حمایت از صنایع کوچک، اجرای طرح خوشه‌های صنعتی و شناسایی بیش از 200 خوشه فعال در سطح کشور و عملیاتی شدن 50 خوشه صنعتی در استان‌های کشور را از برنامه‌‌هایی برشمرد که به منظور توسعه و تقویت صنایع کوچک به اجرا درآمده است.
وی اختصاص کمکهای فنی و اعتباری و سایر تسهیلات بانکی به صنایع کوچک، ارائه خدمات حمایتی صندوق ضمانت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به منظور جبران کسری وثایق در نظام بانکی، اجرای طرح‌های نوسازی صنایع، برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی و ارائه خدمات مشاوره‌ای را از جمله برنامه‌های دیگر در این راستا عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: حمایت از واحدهای صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و مشارکت در برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی، راه‌اندازی مجتمع‌های فناوری و مراکز خدمات کسب و کار و اجرای برنامه‌های توسعه بازار را از جمله ده‌ها برنامه در حال انجام برای حمایت، توسعه و تقویت صنایع کوچک است.
همت با بیان اینکه با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ضروری است از صنایع کوچک حمایت ویژه انجام شود گفت: در این زمینه وضعیت صنایع به صورت روزانه بررسی و صنایع مشکل‌دار شناسایی و عارضه یابی میشوند.‌
وی تصریح کرد: باید به صنایع در مورد ارتقای سطح تکنولوژی و اجرای روش‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی مشاوره انجام شود تا آنها بتوانند خود را با اجرای این قانون همگام سازند.
محمد هاشمی قائم مقام و سرپرست معاونت صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اجرای طرح سفیر صنعت با هدف عارضه‌یابی و تقویت صنایع کوچک استان فارس برای نخستین بار در کشور به ابتکار شرکت شهرکهای صنعتی فارس آغاز شده است اضافه کرد: در این طرح با استفاده از توان کارشناسی شرکت‌های مشاوره‌ای فعال در بخش صنعت به واحدهای صنعتی برای ارتقای سطح تولید، تکنولوژی و افزایش حضور در بازارهای داخلی و خارجی مشاوره رایگان ارائه میشود.
در نخستین گردهمایی معاونان صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی منطقه جنوب کشور در مورد آیین‌نامه‌های جدید صنایع کوچک، بررسی و انعقاد تفاهمنامه همکاری صنایع کوچک منطقه جنوب بررسی نحوه برگزاری نمایشگاه‌های توسعه بازار در منطقه جنوب، بررسی نحوه اعزام هیئت‌های تجاری مشترک منطقه جنوب و بررسی نحوه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی مشکل‌دار و ارائه راهکارهای قالب، بحث و تبادل نظر شد.
همچنین معاونان صنایع کوچک استان‌های منطقه جنوب با حضور در شهرک صنعتی بزرگ ضمن بازدید از چند واحد صنعتی، از مرکز خدمات کسب و کار و عملیات اجرایی شهرک فناوری شیمیایی شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول